Welsh

Trådstartare
Hur många VAB dagar har varje barn på ett år?

Var i just tvungen till att VABa igen. Lillkillen klättrade på en nyleverad boxdörr som välte och han slog i bakhuvudet samt fick hela boxdörren över sig. Äldsta tjejen blev biten av hingsten så det gick hål och yngsta dottern ramlade av hästen på hoppträningen och har ont i en arm. Tack o lov att vi har läkare i stallet. Inget barn behöver åka till fastlandet men jag blir hemma i natt för att kunna titta till lillkillen några gånger under natten med tanke på han fick en lindrig hjärnskakning. Frågan är vilket barn som ska ta smällen till FK denna gången.......Äldsta är 12 så hon går bort.
 
Sv: Vab

Oj!
Vi ska kanske montera dörren så fort som möjligt...

Jag har hört av FK att man har 60.
 
Sv: Vab

Jag som bara jobbar 3 pass i veckan = 95% får det tufft att visa mig på jobbet om ungarna blir sjuka på mina arbetsdagar:crazy:

Nåja lillkillen har sovit tungt hela natten från 18-10. Jag har knuffat på honom varje timme och som tack för det kissade han ner mig 2 ggr under natten:mad: han som är helt torr i vanliga fall. Lillplutten :cry: nu har han ätit en stoooor frukost (missade ju middagen) och är full av bus som vanligt. I vanliga fall sover han 22-09 så helt okej var han inte. Har varit i telefonkontakt med läkare nu på morgonen som tycker att han låter återställd och ska vara i sitt eget tempo idag. Frågan om jag orkar med det:p

Tjejerna har gått till skolan så det går nog ingen nöd på deras armar. Den bitna damen har fått intyg till gymnastiklärare så hon inte ska använda armen i onödan.
 
Sv: Vab

Mmm känner igen det där med skiftjobb och sjuka sig över en snurra. Inte poppis...
Jobbar tackolov normala kontorstider numera, då är det lättare.

Du får tänka att det som inte tar ihjäl dom härdar dom....

mvh Eva
 
Sv: Vab

har ingen koll eftersom jag har en unge som nästan aldrig är sjuk, men det ska bli väldigt kul att höra ett rätt svar...... :D om det blir nästan 1 år som nån räknade ut kanske man ska skaffa ett gäng kottar till som kan hålla en ledig??? :rofl:
 
Sv: Vab

KL

Vi känner en 2-åring med leukemi (jättehög chans att bli frisk från detta). Han föräldrar jobbar deltid var, resten är VAB. Pga hans sjukdom får de obegränsat med VAB-dagar så om det finns speciella skäl behöver man inte oroa sig.
 
Sv: Vab

har ingen koll eftersom jag har en unge som nästan aldrig är sjuk, men det ska bli väldigt kul att höra ett rätt svar...... :D om det blir nästan 1 år som nån räknade ut kanske man ska skaffa ett gäng kottar till som kan hålla en ledig??? :rofl:

Du har redan hört rätt svar. Saxat från Försäkringskassan....

"Du har rätt att vara ledig från ditt arbete under den tid som du får tillfällig föräldrapenning. Föräldrarna kan få ersättning för 60 dagar per barn och år. När de 60 dagarna är uttagna kan kan ersättning betalas ut under ytterligare högst 60 dagar per barn och år. De ytterligare 60 dagarna kan inte tas ut vid ordinarie vårdares sjukdom eller smitta."

Får man ett mycket sjukt barn, tex Leukemi så kan undantag göras.

mvh Eva
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 670
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 038
Senast: Rie
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 416
Senast: Treo
·
Kropp & Själ Hej, jag har skrivit här i perioder och en del av vet nog redan att jag har anorexi, jag har varit sjuk i 13 år varav 11 år av dom...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
14 455
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp