Va med på utställning med hund utan stamm

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare unspection
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 141
U

unspection

Får hundar utan stamtavla vara med på utställningar? Även hundar med "okänd" ålder?
:bow:

Sv: Va med på utställning med hund utan stamm

Det finns blandrasutställningar där blandrashundar kan ställas ut. Vet dock inte hur det är om ålder inte känd.
Ta kontakt med www.blandis.nu dom har blandrasutställningar

men även om renrasiga? ;)

Jaha okej,
tack så jättemycket :bow:

Hur är det med kastrerade hundar?
får dom vara med i alla grenar?
:bow:

Tror inte att kastrerade hundar får vara med. Det står på anmälan hane eller tik men hittar ingen info om kastrater. (en hanen kan ju vara kastrat) Ring till dom o fråga.

Kastrerade hanar får ställas ut men ska ha ett intyg från veterinären att testiklarna var normala innan kastreringen.

Jag har ställt ut min på blandis utställningar å tycker de är helt kanon! :laugh:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 150
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 546
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 788
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 965
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka