Sv: Va i ***!! - tråkigt bemött på fritids
Jag har personligen blivit rätt arg och sur över en frökens sätt vid ett par tillfällen, men då har jag sagt ifrån direkt, men kanske i vassare ton än vad jag hade behövt. Men när hon ställer sig i hallen och talar om att dottern minsan inte hade fått gått ut i dag för hon hade inga regnkläder, och att det vore bra om jag kunde ta dit det, varpå jag pekar på dotterns krok där det hängde dels ett vanligt regnställ och ett flecefodrat regnställ och undrade om det var något fel på något av dem? Varpå hon svarar; Jasså på hennes krok, där har jag inte tittat. Då undrade jag var de ville ha regnkläderna annars...
Och sedan när det blev vinter och samma fröken flög på mig när jag hämtade att jag var tvungen att köpa nya vinterskor åt dottern för hon fryser om fötterna, varpå jag tittar ner och konstatera att det är nog inga skor som håller värmen fulla med snö och det kanske är bra om de hjälper en 3,5 åring att dra ner overallen över vinterkängorna.
Sen har jag även fräst till åt en annan fröken då jag letade igenom lådan med överblivna kläder och vantar, jag brukar göra det varje dag för det är ett elände för fröknarna att hålla reda på alla saker, det inser jag oxå. Ialla fall så plockade jag upp Fs vantar och la dem på hyllan varpå Fröken X dyker upp och snäsigt talat om att om jag märkte upp sakerna så skulle jag slippa leta efter dem, varpå jag frågar om det inte räcker med för och efternamn...
Jag har som sagt inget emot att leta rätt på våra saker i överblivet lådan eller torkskåpet, men jag vill inte ha glingar om märkning när jag vet att jag har märkt upp det ordentligt.
Och jo jag tycker oxå att det är hemskt med de barn som aldrig får vara lediga, och går långa dagar helt i onödan, jag vet att det var många barn som aldrig fick någon semester innan man började inför att barnen var tvungna att vara lediga 3 veckor.
Ang planneringsspåret så har faktiskt våran förskola börjat lägga möten kvällstid, det kanske inte uppskattas till fullo av alla, men ändå så får de då mer tid att göra saker med barnen.
Tidigare var det möten i tid och otid och de verkade aldrig komma utanför dagisgården, men som det är nu så är ialla fall min son ute i skogen eller på andra utflykter i närheten minst tre dagar i veckan, vissa perioder har de varit mer på gården för att då kunna plocka in några barn åt gången och sitta och jobba med något inne som kräver lite lugn och ro.
Och ang lucia, det var det som höll på att få föräldrarna att gå i taket när de helt plötsligt ställde in hela lucia firadet med kommentaren att "barnen tyckte att det var så stressigt", för ett par år sedan, Vilket vi föräldrar inte köpte överhuvudtaget, men tack vare den konflikten fick vi till ett bra föräldraråd med bra kontakt med arbetslaget som har gjort att alla trivs mycket bättre. Och i år hade vi en underbar lucia med drop in fika före, föräldrar klädde på sina barn och sedan fick vi gå och ställa oss på baksidan och så kom alla barnen och sjöng för oss ute. Visserligen helt hopplöst att få bra bilder i mörkret men helt underbart stämningsfullt och det är värt så otroligt mycket mer!