Va fasiken (vaccination)

Sv: Va fasiken (vaccination)

Jag har iofs aldrig sett denne veterinär göra några anteckningar och vad som skall göras i stallet vet veterinären inte förrns den kommer dit.

Sv: Va fasiken (vaccination)

Jag skrev ju hon skulle kontakta förra ägaren. Så himla svårt är det inte att forska. Verkar mer som att folk inte ids angagera sig nuförtiden. Det mesta ska serveras framför näsan tror jag.

Det kan TS givetvis göra men det är inte säkert att förra ägaren har varit enda ägaren till hästen och jag personligen skulle ha svårt att rabbla upp vilka vetrinärer som vaccinerat min häst under 6 år. Inte säkert att man varit närvarande vid alla vaccinationer heller om man står i ett större stall och man hjälps åt vid sådana tillfällen.

Jag fick göra om vaccinationen på min pålle fast han bara var 4 år. Ägaren hade "tappat" bort vaccinationsintyget vid flytt men det är inte ens säkert att han fått mer än den sprutan som stod med på räkningen när han chippades.

Liknande trådar

Tävling Jag har en fundering kring TR och vaccination. På grund av krockad dragbil har jag blivit tvungen att avboka den inbokade vaccinationen...
Svar
5
· Visningar
1 721
Senast: stjarnfrugt
·
Hästvård Missat att vaccinera mot influensa inom 365 dagar på nya ponnyn. Den skulle vaccinerats senast i torsdags den 4 okt men nu kommer vet...
Svar
2
· Visningar
1 116
Senast: Kallebus
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 295
Senast: Summerwind
·
Hästvård Fick nyligen hem min häst igen efter att ha vart på foder en längre tid. Har lite problem med fodervärden och får inte hem något pass...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: Acses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka