Angua
Trådstartare
Har problem med värk och neuropatisk smärta och har domningar i armarna som blivit värre på sistonde. Jag känner kyla som smärta men idag när jag tog in hästarna och det var snö på grindhadtaget så gjorde det ont (eftersom jag inte hade handskar med mig
) men snart efter det så domnade fingertopparna bort. Har hänt tidigare, fast lindrigare, men så fort jag värmt fingrarna har det gått över. Men inte idag, nu sitter det i ett par timmar senare. Börjar bli lite fundersam, någon som varit med om liknande? Vet ni vad det berodde på?
Googlar jag handlar det mesta om karpaltunnel och det är det inte då hela ringfingret och lillfingret också är med och domningarna i armarna som kommer och går kommer från axlar eller nacke. Har handledsortoser på också eftersom handlederna är klena..
(Och för att förekomma, ja jag känner till 1177 och tvivlar på att de kan hjälpa mig med detta, befinner mig i ingemansland där vc skickat mig vidare till smärtenheten men har inte tid förrän i mitten av februari. Har det inte gett sig på måndag ringer jag vc ändå
)
Googlar jag handlar det mesta om karpaltunnel och det är det inte då hela ringfingret och lillfingret också är med och domningarna i armarna som kommer och går kommer från axlar eller nacke. Har handledsortoser på också eftersom handlederna är klena..
(Och för att förekomma, ja jag känner till 1177 och tvivlar på att de kan hjälpa mig med detta, befinner mig i ingemansland där vc skickat mig vidare till smärtenheten men har inte tid förrän i mitten av februari. Har det inte gett sig på måndag ringer jag vc ändå