V9 och har sedan igår haft en lindrig variant av

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Edgar

mensverk, igår några droppar blod och idag mer blod :eek: men inte så att det flödar eller gör rikigt ont som jag kan tänka mig ett missfall...har någon av er haft liknande upplevelse under graviditeten :confused: min barnmorska sa idag att det är svårt att säga ifall det är ett missfall på gång och att det finns en del kvinnor som faktiskt kan blöda lite... men att jag skall återkomma ifall det kulmerar... vad har ni för erfarenheter..orolig :( :(
 
Sv: V9 och har sedan igår haft en lindrig variant av

man har känsligare slemhinnor när man är gravid, så man kan blöda lite om man t.ex. har haft sex...

det är dessutom inte helt ovanligt att moderkakan sitter i närheten av... äsch vad heter det... "öppningen" i alla fall och då kan man blöda ganska mycket t.o.m. utan att det är någon fara, en bekant till mig hade så och även om hon visste vad det berodde på så var hon ju orolig ändå...

så det behöver inte vara någon fara...

och att man har "mensvärk" kan ju bero på att livmodern växer...

kramar
/Helena
 
Sv: V9 och har sedan igår haft en lindrig variant av

En kompis hade samma i v.10 av samma anledning som emma74s bekanta (hur fasen beskriver man det?) och hon har då bara några veckor kvar nu tills bebben kommer :)
 
Sv: V9 och har sedan igår haft en lindrig variant av

Ja, jag hoppas verkligen att det är falskt alarm och något av det du nämner, det är märkligt vad lite man har att säga till om i det som sker i kroppen
 
Sv: V9 och har sedan igår haft en lindrig variant av

Var med om samma sak vid min första graviditet. BM skickade mig till akuten, för att göra ultaljud, misstänkte att allt inte stod rätt till. "Fostret" fyller snart 16............:)
Allvarligt talat. Var försiktig, själv blev jag sjukskriven i 3 veckor med order att ta det lugnt. Ta det säkra före det osäkra. Det är ganska vanligt att det blöder lite, men det är ändå ett avvikande symtom. Jag tror inte att jag någonsin blivit så glad som vid det ultraljudet, och man såg det lill hjärtat som slog och slog, utan några bekymmer. Jag minns att läkaren blev nästan lite rörd, och sa att det var roligt att komma med glädjande besked ibland. Tårarna bara rann på mig när jag såg den lilla varelsen på bildskärmen......
 
Sv: V9 och har sedan igår haft en lindrig variant av

Blir rörd av det du berättar . vilken lycka det måste varit för dig! Det känns skönt att läsa att det inte behöver betyda något illa. just nu känns det rätt bra i kroppen, men jag följer rådet att ta det lungt och hoppas att detta klingar av. i annat fall får jag traska iväg och göra en koll . Vad sa din barnmorska kunde vara orsaken, sa hon/han något om det som tidigare inlägg ikväll har erfarit ???
 
Sv: V9 och har sedan igår haft en lindrig variant av

Jag blödde för några dagar sen. Det kom några droppar när jag kissade, och ytterligare några droppar efteråt. Jag blev först orolig, men kom sen på att det nog var sexet som var orsaken till det hela. Reflekterade inte ens över det först, eftersom jag är i v 18 och hittills inte blödit en enda gång. Inte efter det heller, men han kom nog åt något därinne lite extra den gången bara.
 
Sv: V9 och har sedan igår haft en lindrig variant av

Nu var det ju ett tag sedan, men vad jag minns, kunde de inte säja vad det berodde på. Bara att hela livmodern blir ju mer blodfylld under graviditeten, så ibland kan det bli så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
951
Senast: cewe
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 526
Senast: LenaH
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 014
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Jag har läst, följt, försökt stötta och vara där för andra här på buke som skrivit om sina problem. Tänkte aldrig att jag en dag...
Svar
9
· Visningar
2 927
Senast: Milene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp