V1, v3, t1, t3!?

Leikna

Trådstartare
Jag är förvirrad nu:confused:! Vad betyder alla dessa förkortningar som T1, V2, T3? Om jag har förstått detta rätt så är T1 tölt A-klass och V1 fyrgång A-klass... Men vad är V2? Fyrgång B-C klass?

Ska tävla i Augusti och måste anmäla mig, men jag har ingen koll! Vill tävla i fyrgång B - C-klass. Vad ska jag anmäla mig till?

Tack tack:bow:

Sv: V1, v3, t1, t3!?

precis, T1 är a-klass tölt. V1 är a-klass fyrgång;)
v2 b och c-klass fyrgång och t3 b och c klass tölt.

så om du ska tävla öppen fyrgång och inte kvalat upp dig så ska du anmäla dig i v2:laugh:

V2 är fyrgång b+c-klass.

Ett bra ställe att läsa är på SIF:s hemsida under sport och där under reglement. Där finns det svenska tillägget till FIPO att adda hem och i det finns alla grenar beskrivna.

Nu har jag kollat upp det, och jag tror att jag ska anmäla mig till V5 :). Hon har inte riktigt den ökade tölten, och i V5 får man ju rida valfritt tempo tölt, så det blir nog det :D

Liknande trådar

Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Islandshäst Hej! Jag undrar om ni skulle kunna förklara lite mer exakt vad som innebär och menas med alla dessa grenar. Vad som är lätta klasser...
Svar
2
· Visningar
1 344
Senast: Freyr
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 442
Senast: Wonna
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar