V.S.L fodertillskott, Selenhalten tillräcklig?

Capable Case

Trådstartare
Vi har kommit fram till att ge vår häst E-vitaminer och Selen för att hjälpa till lite vid muskeluppbyggnaden av honom. Hittade då det här V.S.L från Foran och nu till frågan..
Detta innehåller både E-vitamin, Selen och Lysin. En dos är 12,5 g 562,5 mg av detta är E-vitamin och 125 mcg(?vad e det för enhet?) är Selen. Är detta en tillräcklig Selen giva /dag? Eller borde jag komplettera med ännu mer Selen för att få upp den i en lagom nivå?

Liknande trådar

Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 208
Senast: isafore
·
Övr. Katt Mina katter äter nu Royal Canin Indoor longhair 35 och verkar må förhållandevis bra på det fodret. Min ena katt har under våren...
Svar
8
· Visningar
1 540
Senast: fluffig
·
Foder & Strö Provar igen då, det visar sig om min tråd blir låst igen! Är det någon som vet hur mycket Lucern innehåller per kg av följande ämnen...
Svar
14
· Visningar
4 553
Foder & Strö Jaha, har räknat om lite grann i min hästs foderstat och kommer ändra lite men jag funderar lite på det här med selenbehovet, eftersom...
Svar
11
· Visningar
1 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka