UVI eller kåtslag..?

Skogstrollet

Trådstartare
Loka löper och är hon inte mitt i höglöpet så närmar hon sig för Lilla Prinsen beteer sig allt mer hysterisk. Klänger på ett ben för glatta livet och flåsar som ett äkta pervo. Jag har dem särade för det mesta...

Men sedan igår så verkar det som att Lilleman inte har kontroll över lilla pillesnoppen längre för han lämnar långa kiss-spår efter sig inne. :confused: Jag märker att han kutar fram och tillbaka från ytterdörr till altandörr, ser helt desperat ut och när jag går dit så rinner en kissbäck tvärs över hela hallen/köket. En gång i går, två gånger idag och jag fattar noll. Han är annars rumsren och jätteduktig på att säga till när han måste ut, men nu är det som att han härjar runt så mycket att han inte märker att han är nödig förrän det är för sent och får lite "panik".

Har han drabbats av kåtslag eller bör jag ta honom till vet. för urinprov?

Sv: UVI eller kåtslag..?

Jag skulle tippa på kåtslag och kan mycket väl tänka mig att din teori om att han inte har tid att känna efter är helt rimlig i detta fallet. Jag har dock aldrig varit med om liknande själv och jag har ändå en hane här hemma som var lite i överkant när det gällde sexintresse som ung.

Man ska aldrig säga aldrig och jag hoppas någon mer liknande/samma erfarenhet kan säga något om det! :)

Tror samma, har dock inte upplevt det själv.
Däremot har jag genom åren haft två olika unghanar som haft lite svårt att tygla sig första gångerna de upplevt samvaron med löptikar.
Förhoppningsvis blir det lugnare nästa gång.

Tack för svar båda. Det är lite min teori också så jag vaktar honom lite mer noga nu och tar ut oftare. Ser jag ingen skillnad över helgen så tar jag nog honom till vet för säkerhets skull. Han visar inga tecken på att vilja kissa oftare eller har några besvär eller nåt.

Han är i en hääääärlig ålder just nu (7mån) då det förmodligen är störtskönt att ha en villig äldre tik hemma så han sitter som ett plåster på henne så fort han får tillfälle. Särar jag på dem så gnäller han besviket. Och Loka den slampan ställer upp utan ett tanke på exakt hur fula valparna skulle bli.... Tänk er en svart golden med taxben och ståndöron. Isch.

Har köpt honom med bibehållen avelsrätt och kan iaf konstatera att han inte kommer vara någon blyg viol som inte törs försöka när (om) det väl blir dags...

Dessutom kommer den inte att veta om den ska valla eller apportera in pinnen så det slutar väl med att den lite schizofrent bara står och stormskäller frustrerat på pinnjäveln som vägrar röra på sig.... :p

Hahaha, inte ens lite sugen på att testa göra en sån hund? Inte ens liiiite ;). Hihi...stackars jycke, ingen människa skulle vilja ha de hundarna :o.

Nä du, inte den minsta gnutt sugen eller nyfiken! :D De här två hundarna är verkligen varandras raka motsatser och resultatet kan inte bli annat än pannkaka! :rofl:

Har köpt honom med bibehållen avelsrätt och kan iaf konstatera att han inte kommer vara någon blyg viol som inte törs försöka när (om) det väl blir dags...
Det kan förändras med ålder o uppfostran. Den första av mina BCs som reagerade på löp som unghund blev tvärsäker som vuxen, markerade vid höglöp till glädje för min granne som var uppfödare (annan ras), kliva på? Aldrig.
Nästa lyckades para en Finnstövartik vid 9 månaders ålder, husse trodde att det inte var någon fara eftersom hon nekade Hamiltonen, abortspruta så klart, blev oxå tvärsäker som vuxen o blev generad vid uppvaktning av löpska tikar, försökte gömma sig.
Nuvarande Bergern Leon vet jag inte hur han var vid första löp, han var 10 månader när han kom till mig, helfoder.
Har inga tikar hemma, men han vistas på en kennel när jag arbetar o visar inget intresse öht för när tikarna löper, får nog lämna bort honom när/om det blir dags att prestera.

Jo. Så har ett par av mina hanar gjort under sin kåtslagna pubertet då det fanns löptikar i huset... sen växte de tack och lov ifrån det och blev alldeles normalintresserade av löptikar ;)

Jo. Så har ett par av mina hanar gjort under sin kåtslagna pubertet då det fanns löptikar i huset... sen växte de tack och lov ifrån det och blev alldeles normalintresserade av löptikar ;)

GU så skönt att höra!!

Loka ska ju kastreras, skulle ha varit gjort redan men oväntade utgifter gjorde att jag fick skjuta på det, så det ska bli gjort nu antingen i juni om det inte är för varmt eller i höst. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka