Utveckling av gångarter

Sv: Utveckling av gångarter

Nu ger jag ju givetvis min åsikt från mitt halvblods-synspunkt, har ingen erfarenhet av PRE alls.

Men i mina ögon hade den hästen riktigt dålig gång, traven är kort och helt symaskins-aktig, inte alls bra, inget undertramp, ingen schwung. Galoppen är ngt bättre men fortfarande medelmåttig... Snygg häst men inget dressyrämne.

Vill du tävla dressyr, och göra det bra, på en PRE så får du nog ge skyhöga summor. Dom är så överprisade! Tänk vilken fint dressyr-halvblod du kan få för 160.000kr...

jättefin häst, men ser inte riktigt ut att "arbeta ihop" som den ska, galoppen såg dock ok ut. Men när jag såg prislappen på hästen så hade jag...nog letat efter ngt annat för det priset.
160.000 lixom....

PRE-hästar är hopplöst dyra både här o i Spanien, en riktigt fin går på 200.000-300.000kr!

Vill du tävla dressyr, och göra det bra, på en PRE så får du nog ge skyhöga summor. Dom är så överprisade! Tänk vilken fint dressyr-halvblod du kan få för 160.000kr...

Jo, jag vet, men nu vill jag ju ha en PRE, eftersom jag tycker att de ha många kvalitéer trots att det inte har en klassisk gång.

njae! jag köpte själv häst för 2 mån sedan och va då intresserade av PRE eller Frieser. Det finns massor av PRE i olika prisklasser. Ett sto som verkade väldigt trevlig med bra stam kostade 100.000. Sen hittade jag en annan som kostade typ 65.000 med papper! och den va jättefin!! sen högre prisklasser också såklart.

Nu har diskussionen spårat ur, jag behöver inga argument för eller mot PRE utan vill bara höra om ni tror att hästen i filmen har någon potential att kunna röra sig bra nog för msv-klasser.

Och då är svaret NEJ, inte som den ser ut nu iaf. Skulle dock vara intressant att se hästen lös då ryttaren inte verkar ta fram det bästa i den, om man säger det så.....

okey, svar Nej. Den rör sig inte tillräckligt bra i traven. Ser springig ut.

Vill du rida MSV med framgång hade jag inte satsat på den hästen. Så bra tror jag inte att du kommer att få traven (även om den kan förbättras med bättre ridning).

Liknande trådar

Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 847
Senast: banani
·
Islandshäst Jaha, ja. Då var väl tävlingssäsongen slut, för de flesta av oss. Oavsett om vi tävlar för skojs skull eller för att tävla, så att säga...
Svar
5
· Visningar
2 015
Senast: Snurre
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 036
Senast: Vogue
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 880
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10