Utveckla sin ridning

B

Banana Breeze

Hej!

Jag vill ha tips på hur man kan utveckla sin ridning utan att ha tillgång till egen häst. Har ridit på ridskola i ca 7 år och i dagsläget hjälper jag till att rida en häst.
Men jag vill utveckla min ridning för att kunna söka till hippologen, någon som har tips på stall där inte enbart mockning ingår utan där man även kan få utbildning?

:bow:

Sv: Utveckla sin ridning

Inte riktigt ett svar på din fråga om stall, men något jag har gjort för att utveckla min ridning är att jag har läst böcker om ridning och sedan använt mig av det. Det har fungerat väldigt bra för mig och jag har fått en större medvetenhet när jag rider. För mig har det varit väldigt nyttigt att sitta hemma och läsa och fundera på hur jag rider och hur jag borde göra.

Lycka till!

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 410
Senast: Sesca
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 746
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 313
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar