Utveckla gångarter

V

Venezuelas

Kan en häst som inte gjort så mkt i sitt liv, mest gått som sällskapshäst, utvecklas vidare i dom övriga gångarterna än skritt?

Skritten är det ju svårt att göra nånting åt så..

Sv: Utveckla gångarter

Hur gammal är hästen och vad är det för sort? Halvblod, travare, fullblod?

Är den otränad rör den väll sig med största sannorlikhet bättre genom att bara bli starkare!:)

Skritten går def att förbättra mkt! Har sett flera ex på det. Galoppen är klart svårast och traven säger folk är lättast. Men hästen förbättrar sin gång genom lösgjörande och stärkande arbete, helt klart enda sättet. Eller ja, att få hästen lugn och avslappnad är ju första punkten innan man kan jobba med den.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 385
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 398
Senast: mars
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka