B
Bubben91
Vad ska man hitta på för något till en häst som troligen är väldigt uttråkad i boxen? Han hittar på allt möjligt; sparkar runt däcket(vi har krubbor som man lägger i däck), sparkar/välter vattenhinken, vränger däcket ut och in (hur han nu lyckas med det...) osv.
Senaste trenden är att äta upp sitt bajs på natten...Har försökt häva detta med jäst,mer grovfoder,loppfrön men inget hjälper. Pratade nyligen med en veterinär och det enda hon kunde komma fram till var att han antagligen är uttråkad, han har ingen brist och vi har liksom testat de flesta "botemedlen" men så här kan han bara inte fortsätta!
Så nu undrar jag, vad ska jag hitta på????!!!
Funderade på en boll i taket, på väggen eller på marken men det känns inte riktigt som om han skulle uppskatta en sådan...
Godis att slicka på eller att gömma i en boll eller liknande är inte att tänka på, han går upp lätt och för mig är det inte bra lösning.
Vad har ni till era uttråkade hästar?
Någonting de kanske kan pilla med, som de inte tappar intresset för.
Skulle bli jätteglad för hjäpl!
Senaste trenden är att äta upp sitt bajs på natten...Har försökt häva detta med jäst,mer grovfoder,loppfrön men inget hjälper. Pratade nyligen med en veterinär och det enda hon kunde komma fram till var att han antagligen är uttråkad, han har ingen brist och vi har liksom testat de flesta "botemedlen" men så här kan han bara inte fortsätta!
Så nu undrar jag, vad ska jag hitta på????!!!
Funderade på en boll i taket, på väggen eller på marken men det känns inte riktigt som om han skulle uppskatta en sådan...
Godis att slicka på eller att gömma i en boll eller liknande är inte att tänka på, han går upp lätt och för mig är det inte bra lösning.
Vad har ni till era uttråkade hästar?
Någonting de kanske kan pilla med, som de inte tappar intresset för.
Skulle bli jätteglad för hjäpl!