Utställningstråden 2013!

Malibu_Stacy

Trådstartare
Det här är stora utställningstråden för 2013.

Här pratar vi om allt som rör utställning, peppar varandra, gratulerar och skryter om våra fina vovvar :p
Allt från nybörjare till professionella handlers är välkomna ;)

Vad har ni för planer när det gäller utställning detta år?
Vilka mål har ni?
Vilken utställning ska ni på här näst?
Hur gick det på den förra ni var på?
m.m.

Bilder uppskattas!

Sv: Utdtällningstråden 2013!

Här hade man ju mer än GÄRNA varit med... Men min tik ska få valpar, så hon blir ju borta nästan halva säsongen :(

Den förra utställningen vi var på, var en rasspecial på hemmaplan med en rasexpert som domare, och då blev hon 3'e bästa tik med den ALLRA bästa kritiken hon någonsin fått! :) Vi får leva på det ett tag! ;)

Jag skulle gärna vilja börja ställa min herre, men jag har aldrig gjort det vilket gör det hela jätte läskigt!! :crazy:

Sen strular hans förra ägare och vill inte skriva över honom på oss, så de ligger i !tvist" med kenneln. Men jag hoppas ta mod till mig och i alla fall åka på någon ringträning eller så om jag hittar någon!! :)

Jag kommer försöka åka på de stora utställningarna i Sverige och Danmark. Målet är att ta de sista två certen för championtiteln.

O, vad kul med en ny tråd! Känner mig glad bara av att den finns :)
Står i valet och kvalet om att åka på en inoffare nästa helg... Fördel: inomhus, gott om utställningsfolk jag inte träffat sedan sommaren, nyttigt för lillvovvan. Nackdel: jag blir tvungen att trimma av bara *censur* i helgen. Kanske iofs inte någon nackdel ändå, det måste ju göras... Men vet inte vad som finns under de längre pälslagren... Jaja, sista anmälningsdag på söndag, och då lär jag ju veta vad som gömmer sig därunder :D
Planer för iår annars: Få Alvas sista cert för SeUch och NUch, i juli någon gång. Sedan är det CACIB-jakt för hennes del, siktar på Danmark i augusti-september någon gång, förhoppningsvis i sällskap med hennes halvsyster. Kanske Finland, men troligen inte, kommer att spendera sommaren i Lund, så kanske någon utställning där i trakterna. Mål 2 är att hitta lämplig hane för vinterkull (om sambon går med på det...) inte det lättaste, någotdera, men man träffar mycket trevligt folk under tiden :)

Vi måste besluta om det är lönt att satsa på ett CIB alls... Vår hund blir 6 till våren så det är nu eller aldrig känns det som. Men det kommer att kosta tid och pengar och dessutom är jag som normalt ställer hunden gravid och har foglossning, ingen succé när man har en stor ras som bör få springa en hel del i ringen...
MEN, hon har tre CACIB i Sverige så det vore ju kul att försöka ändå.

Annars blir det nog bara en utställning i år då vi har lovat att dotterns kusin ska få ställa henne i barn med hund när det dyker upp något lämpligt :)

Hoppas på att inte behöva fara på allt för många, men 2-4 st kanske! Har inte så mkt mer koll än den första i Strängnäs och sen vinthundsspecialen i Tammsvik!

Vilka mål har ni?
Mitt mål är att han ska få sitt sista cert så att han kan bli svensk champion! Han är numera veteran också så förhoppningsvis blir konkurrensen lite grann lättare i alla fall i första skedet. Dessutom har han gått ner en massa i vikt och han är finare än på väldigt länge som jag har förstått det. Så, vi hoppas på att allt jobb med vikt och träning ska göra nytta även i ringen i vårt mål att få ett cert! :)

Förhoppningsvis en officiell i Strängnäs i Mars!

Den sista vi var på så blev han 3a ÖK (av 3 startande ;)) med excellent och hyffsad kritik. Det var första gången jag visade, så det var ändå okej... jag är världens sämsta handler, känns det som :D Tyvärr kunde vi aldrig delta i Växjö som planerat.

Bilder uppskattas![/QUOTE]

Äh, klart du ska trimma! ;) Kanske finns ett jättebra lager där under och om det inte finns så gör detinte så mycket heller då det är en inoff :p

Att åka på så många utställningar som det går för att det är så jäkla kul :D Dessutom är vi anmälda till världsutställningen i budapest och det skulle ju vara superkul med en placering, även om det blir svårt med så stor konkurrens.
Vill även hinna med lite ringträning för att bli bättre på att visa samt att lära hunden att trava på ordentligt och ta för sig mer.

Vilka mål har ni?
Målet för detta år blir att få henne till tysk juniorchampion. Hon har redan ett cert och det fattas två, har till mitten på augusti på mig, efter det blir hon unghund. Sen är jag nog nöjd för det här året, men visst skulle det vara roligt om hon fick cert även i Sverige men det är inget jag räknar med i sommar ifall då hon fortfarande är junior och ganska liten.

Nu ska vi tillbaka till tyskland i slutet på januari så missar lite utställningar här i Sverige. Nästa utställning blir antagligen en klubbspecial i tyskland i slutet på mars och i anslutning på det en internationell utställning även den i münchen. Sen flyttar vi hem till Sverige på heltid igen.

Den sista var 3-dagars i Göteborg. På klubbutställningen blev hon 1:a med excellent och CK samt BIM-junior, lördagen 4:a med excellent och söndagen 2:a men med VG (hela klassen fick VG, snål domare ;) ). Så det dalnade lite där kan man säga ;)

Kul att läsa om allas planer!

Jag hoppar in här, jag har aldrig ens varit på en utställning. Men jag ska ställa ut Emmerdale's Ynk i februari på en inof. Han är 6 månader. Jag är väldigt nervös. :)

Håller på att kika på fina halsband, tränar att springa fint i kopplet, kollar tänder osv.

Inga alls då jag inte har en bra utställningshund, jag ställer bara för att det är kul. :D

Vilka mål har ni?
Jag har egentligen bara ett mål i år och det är att vara med på en officiell utställning, den i Vännäs i Juni. Jag vill ha ett utlåtande/resultat sen hon blivit "vuxen". :D
Sen så kan det bli fler ändå bara för att jag tycker att det är så kul :)

En inoff i februari i Vindeln som pudelklubben anordnar.

Det var en inoff där hon fick Exellent, Hp, Bir men hon var ensam... Det var första gången hon fick Exellent annars brukar det var Very Good.

Det kommer bli jättekul! och bra att ni tränar lite innan :) ni kanske hinner gå på någon ringträning tillsammans innan utställningen? Så får både du och hunden lära er hela förloppet samt att visa upp er tillsammans med andra hundar och människor?

Mitt mål - ställa ut öht :angel: 2012 tänkte jag ställa ut, men blev inte mer än en inoff. Så i år ska jag ställa på minst en officiell nu när han ändå går i jaktklass :) Flatcoated retriever och jag kommer ställa inom eller strax utanför Västra Götaland.

Vad har ni för planer när det gäller utställning detta år? Jag ska försöka ställa ut på så många utställningar som möjligt i södra Sverige.
Vilka mål har ni? Att Pingu får minst ett CK under året, allra helst ett Cert.
Vilken utställning ska ni på här näst? Troligtvis Malmös internationella utställning 23-24 mars.
21/10 2012 Laholm, Inofficiell (juniorklass):
“Hane med bra propotioner. Maskulint huvud. Korrekt bett. Bra hals och överlinje. Normala vinklar. Rör sig energiskt. Trevligt temprament.”
HP, BIR

Vad har ni för planer när det gäller utställning detta år? Ska ställa Fiffi åtminstone någon gång till. Om hennes bett inte rättar sig så är det inte lönt att fortsätta ställa. Humla behöver få en tur i vänstervarv också - för att få en kritik och för miljöträningen. Jag vill inte ha med dom samtidigt då dom stojar upp varandra så jag vet inte hur jag ska välja vart jag ska ta vilken hund. Det finns ju både inoff och off att gå på runt om.
Vilka mål har ni? ha kul, miljöträning och få omdömen om hur dom är exteriört.
Har inte bestämt mig
Hur gick det på den förra ni var på? Fiffi fick; "Utm helhetsintryck, bra storlek, god könsprägel, underbart huvud, hoppas bettet rättar till sig, bra längd av bröstkorg, underbara rörelser." Hp och BIM
m.m.

Vad har ni för planer när det gäller utställning detta år? Jag vill gärna att min hund ställs ut, men har noll motivation att göra det själv.

Vilka mål har ni? Inga mål, snarare en förhoppning. Mitt mål är att hitta någon som vill ställa.

Vilken utställning ska ni på här näst? Ingen aning.

Hur gick det på den förra ni var på? Bra, han fick en 1:a med HP. Då var han fortfarande lös i armbågarna, han fick väldigt bra kritik i övrigt.

Behöver det vara en professionell handler som ställer? :D Jag tycker att det är superkul att ställa men kan inget om Westie ;)
Vill inte uppfödaren ställa honom då?

Nej det behöver verkligen inte vara något proffs! Det handlar mest om att jag inte tycker att det är jätteroligt, samt att jag hellre tittar på än springer runt i ringen. :)

Ställa westie är nog inte mycket annorlunda mot schnauzer, inga konstigheter.

Vad roligt det vore om du ville ställa någon gång! Du får strax ett PM :D

Jag har efter femton års uppehåll en utställningsbar (hoppas jag) hund igen och jag är jätteglad. Jag tycker det är jättekul med utställningar och trots att min bullmastiff ännu är valp (8 månader) planerar jag att åka på det mesta som det inte är allt för långt till. Jag har redan anmält till Strängnäs (sista gången i valoklass) och Lilla Stockholm. Det blir rasspecialen, Västerås, Österbybruk och Avesta också. Nästan garanterat.

Vilka mål har ni?
Ha roligt och träffa trevligt hundfolk. Att min lilla vovve ska bli lite världsvan.

Strängnäs

Inoff (snfk) i Sollentuna 12 jan. HP med bra kritik.
ULKK valputställning i Enköping 11 nov, HP BIR :)

Den sistnämnda var vi ensamma, men kritiken hon fick var jag mer än nöjd med.

Och resultatet blev: Ett lager päls fanns och det är helt ok! Så inoff blir det. Måste bara få skyta om lilltjejens päls, jag har rollat henne sedan valp (dvs hålla henne i utställningsskick hela tiden genom att bara ta bort de längsta stråna), och har inte petat på pälsen på kroppen sedan september. Drog igång vid åtta imorse, lite paus för frukost och var klar vid 10-snåret! Och strävt och fint är det mesta av det som är kvar *lycklig* Nu får jag se till att fortsätta rollandet bara, så jag inte riskerar något inför sommaren :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 745
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 744
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och... 2
Svar
20
· Visningar
3 470
Senast: vallhund
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv... 2
Svar
24
· Visningar
7 488
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka