Reykur
Trådstartare
I går morse rullade bilen 05.00 från gårdsplanen med destination Tierp! Efter lite vägtrubbel kunde vi äntligen checka in och göra oss bekväma vid buren.
Rustie, förvandlades från en vänlig katt till ett blodtörstigt monster i en handvändning!
I buren var han lugn och trygg, men tog jag ut honom ur buren ville han genast döda, eh. Alla. Jag kunde knappt ta i honom utan att han fräste, morrade och levde om. (Fertil hane )
Med tanke på det för dagen urusla humöret var jag glad att han ens gick att bedömma.
"Exellent broad "bandy" legs, correct bodyshape"
"Exellent broad and short DRX-wedge whit correct cheecles and muzzle"
"Eyes exellent set, exellent size, exellent shape"
"Exellent fur all over, very short. Accepteble texture. Very soft cat!"
"Exellent temperament, a bit shy for the day but exellent to handle"
Det totala resultatet blev ett Ex1 och jag är nöjd! Det var en rolig dag, träffade mycket andra devon-människor, de sa fina saker om min katt och jag beundrade deras!
Under dagen överaskade Rusties uppfödare med att komma och hälsa på! Med sig hade hon i omgångar med sig lite folk för att visa "utställningens vackraste katt"
Jag, eller ja, Rustie, fick en underbar present av henne! Blev jätteglad!
(Ja det är Oscar som gömmer sig där i )
Rustie, förvandlades från en vänlig katt till ett blodtörstigt monster i en handvändning!
I buren var han lugn och trygg, men tog jag ut honom ur buren ville han genast döda, eh. Alla. Jag kunde knappt ta i honom utan att han fräste, morrade och levde om. (Fertil hane )
Med tanke på det för dagen urusla humöret var jag glad att han ens gick att bedömma.
"Exellent broad "bandy" legs, correct bodyshape"
"Exellent broad and short DRX-wedge whit correct cheecles and muzzle"
"Eyes exellent set, exellent size, exellent shape"
"Exellent fur all over, very short. Accepteble texture. Very soft cat!"
"Exellent temperament, a bit shy for the day but exellent to handle"
Det totala resultatet blev ett Ex1 och jag är nöjd! Det var en rolig dag, träffade mycket andra devon-människor, de sa fina saker om min katt och jag beundrade deras!
Under dagen överaskade Rusties uppfödare med att komma och hälsa på! Med sig hade hon i omgångar med sig lite folk för att visa "utställningens vackraste katt"
Jag, eller ja, Rustie, fick en underbar present av henne! Blev jätteglad!
(Ja det är Oscar som gömmer sig där i )