Utställningsmänniskor..En liten gissnigslek

Gnist

Trådstartare
Bara för er :D :D

..
..

Gissa placeringen efter kritiken:


6 månaders tikvalp. Feminin tik av utmärkt typ
Vackert huvud och uttryck. Korrekt bett. Tillräcklig hals. Välvinklad fram & bak. Bra bröst för åldern. I valppäls. Rör sig trevligt. Trevligt temperament. Väluppvisad.

Så vad tror ni, hur gick det för den valpen på utställningen?

Detta är en kritiklapp från 1999, så det gäller ingen av mina nuvarande hundar ;)
 
Sv: Utställningsmänniskor..En liten gissnigslek

Bim

???

Vilken domare?
 
Sv: Utställningsmänniskor..En liten gissnigslek

Ulla Kvist var domare och hunden var en Finsk Lapphund, med dubbla tippöron :love:
 
Sv: Utställningsmänniskor..En liten gissnigslek

Antingen BIR med Hp eller så blev ni sist. :angel:

Har för mig att du nämnt att du fick ha med dig rasstandarden på utställningar för att dommarna inte visste att tippöron var tillåtet. (förhoppningsvis kommer jag ihåg rätt, annars har jag nog börjat bli senil :p )
 
Sv: Utställningsmänniskor..En liten gissnigslek

Bara för er :D :D

..
..

Gissa placeringen efter kritiken:


6 månaders tikvalp. Feminin tik av utmärkt typ
Vackert huvud och uttryck. Korrekt bett. Tillräcklig hals. Välvinklad fram & bak. Bra bröst för åldern. I valppäls. Rör sig trevligt. Trevligt temperament. Väluppvisad.

Så vad tror ni, hur gick det för den valpen på utställningen?

Detta är en kritiklapp från 1999, så det gäller ingen av mina nuvarande hundar ;)

Haha det ända som går att säga är väll att man inte kan gissa?
Vet ju själv att man kan få toppenkritik på hunden o sen få en slät etta
 

Liknande trådar

B
Hundavel & Ras Har ett stort problem... Sambon och jag har en colliehane och nu vill jag ha en till... :D Har sedan tidigare haft en polski owzareck...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 975
Senast: Bums
·
Hundavel & Ras Jag ska iväg och titta på valpar :love: och skulle behöva lite goda råd. Dels får ni gärna strössla med allmänna råd på vad jag ska...
2
Svar
20
· Visningar
4 778
Avel Ja, vad ska jag välja? Jag söker en liten (max ca 130 cm) ponnyhingst med utmärkta gångarter. Jag har tittat mkt på Welsh (mountiain...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 981
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag VET, det är inte jätteaktuellt just nu men hästen kom precis hit och jag kan inte låta bli att börja planera :angel: Tilläggas bör...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 138
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp