Utställningsfin *bilder*

Glimfeather

Trådstartare
Här kommer en liten bildserie. Ser rni någon skillnad mellan bilderna :angel:

En inte så glad hund ...
20846760.jpg


20846769.jpg


*tusan, måste hon verkligen ta kort på mig också?*
20846978.jpg


20846979.jpg


Någon mer som ska ställa i helgen? Bilder?
 
Sv: Utställningsfin *bilder*

Vilket fint fluff han får!

Jag ska ställa i Piteå i helgen, men ja behöver inte fixa något på min ras innan :D
 
Sv: Utställningsfin *bilder*

Haha, jag har blir riktigt fluffig :D

Jag blir lite, lite avis när jag hör att du inte behöver fixa till din! Ibland vill man ha en sån. Men äh, släng in någon uppställningsbild iaf ;)
 
Sv: Utställningsfin *bilder*

Det är såå skönt. Nej men det verkar vara lite roligt att hålla på kamma och fixa ändå, man blir lite sugen ibland.

Bäst uppställningsbilderna jag har, svansen bara faller när jag tar ett steg tillbaka och han vrider på skallen osv *hmpf*

20806122.jpg


20806119.jpg
 
Sv: Utställningsfin *bilder*

DSC_2013.jpg

såhäääääääär ska man stå hälsar Sid (vadå stadigt på jorden:D) och nej han är inte borstad eller klippt

Åh jag ska börja försöka hitta lämpliga utställningar nu när jag fått hem stamtavlan på valpis, men jag kanske måste vänta tills han är färdigregistrerad som svensk hund först:p
 
Sv: Utställningsfin *bilder*

Det är såå skönt. Nej men det verkar vara lite roligt att hålla på kamma och fixa ändå, man blir lite sugen ibland.

Menar du på fullaste allvar att du ibland blir sugen på att också få chansen att stå och fluffa/kamma/what ever? Personligen blir jag alldeles svettig när jag ser hur dessa arma människor med långhåriga hundar tvingas hålla på, nej, tacka vet jag korthåriga byrackor. :p:D
 
Sv: Utställningsfin *bilder*

Menar du på fullaste allvar att du ibland blir sugen på att också få chansen att stå och fluffa/kamma/what ever? Personligen blir jag alldeles svettig när jag ser hur dessa arma människor med långhåriga hundar tvingas hålla på, nej, tacka vet jag korthåriga byrackor. :p:D

Ja men bara ibland, i regel då man bara sitter och väntar och har dötråkigt på utställning. Hade man haft en pudel eller nåt sånt hade man i alla fall kunnat piffa och puffa lite, dvs göra ngt.

Är dock inte det minsta avis efter en dag i en snårig och/eller blöt skog :angel:

Nu ska jag gå och göra den enda "piffen" inför utställningen på söndag, jag ska klippa klorna :rofl:
 
Sv: Utställningsfin *bilder*

Jag är i alla fall jätteglad att jag inte har trimhund! Det måste ju vara jättejobbigt att rycka och klipa och frisera :eek:
 
Sv: Utställningsfin *bilder*

Får du ju nästan lägga upp en bild ju ;)

Ja , min har fortfarande bara fjun på bringan :D


Har dessvärre inga bilder med honom iordninggjord - iaf inte på denna dator. Men får jag orken att pimpa upp honom lite nåndag ska jag genast sätta ut resultatet här. Jag har sett att vissa settrar har mindre päls, tycker i regel dem är mindre också då haha. Sid är 72cm :D hur gammal är din? Sid är 12år så pälsen blir ju bara värre med åren hehe
Men det vore behändigare med mindre päls, så dem inte drar in hela skogen i huset:crazy:
 
Sv: Utställningsfin *bilder*

Oj, vad fin din var :) Ganska olika YorkWanns om man säger så :angel: Han är ju också fin såklart, men mindre hårig )
 

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 153
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Troll
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
509
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 551
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp