Utställningsexperter, se hit!

Priscilla

Trådstartare
Vill ha alla råd och tips jag kan få!
Ställer ut för första gången officiellt i Växjö. Funderar på hur man ställer snyggast.
Min hund, kooikerhondje, har precis lärt sig att "stå" (står stilla och stirra på en godishand.)
Här är två bilder på honom:
f2d8zazcosowihnd7jkrz1onfirkakzkmtipxofec.jpg

Såhär har jag ställt honom på tidigare utställningar. Godishanden ganska högt upp.. inte petat på bakbenen någonting.
Men häromdagen läste jag nånting här på bukefalos om att man ska akta sej för att huvet ska hamna så högt, för någon anledning som lät väldigt riktig, men som tydligen flög ut genom andra örat (eller ögat?)
t0dgaimc5l7qigk4ojjqvsoh4ozkfvavmq363pjkc.jpg

Så, här har jag sänkt godishanden. Jag ser ju tydlig skillnad på kroppen, men bör jag flytta på nånting mer?

Sen har vi även problem med att springa. Hur har ni tränat in detta moment med era hundar? Min springer nämligen med nosen i backen hela tiden...

Konstruktiv kritik tack!! :banana:

Sv: Utställningsexperter, se hit!

Hör inte till tråden då jag inte vet hur en kooiker ställs ut. Alla hundar har ju olika uppställningar. jag ville bara säga att din hund är välldigt vacker. Vilken kennel är han ifrån? Han är välldigt lik min träningskompis hund.

oh, visst är han :love: Han är från Moonhaven.
Ja, så långt har jag också förstått, det jag inte kan få reda på är HUR kooikerhondje ska ställas.. det enda min uppfödare egentligen sa när jag frågade var att bakbenen ska vara lite längre bak, så att inte hunden blir så ihoptryckt. på nåt vänster. men det var ganska stressigt på min första utställning, så hon kände väl att det inte var lite för mycket information för mej just då :angel:

Någon annan som vet? :confused:

Jag tycker han står fint på sista bilden, men ena bakbenet kanske kan flyttas bak lite?

Jag vet inget om din ras (mer än det jag läst o att de är väldigt vackra) mne de flestaraser brukar väl ställas så.

Hittade några bilder:
DSC_1360.jpg

kooiker-aa.jpg

rhivas_wescalle_vm.jpg

Hoppas de hjälper!

Vill ha alla råd och tips jag kan få!
Ställer ut för första gången officiellt i Växjö. Funderar på hur man ställer snyggast.
Min hund, kooikerhondje, har precis lärt sig att "stå" (står stilla och stirra på en godishand.)
Här är två bilder på honom:
f2d8zazcosowihnd7jkrz1onfirkakzkmtipxofec.jpg

Såhär har jag ställt honom på tidigare utställningar. Godishanden ganska högt upp.. inte petat på bakbenen någonting.
Men häromdagen läste jag nånting här på bukefalos om att man ska akta sej för att huvet ska hamna så högt, för någon anledning som lät väldigt riktig, men som tydligen flög ut genom andra örat (eller ögat?)
t0dgaimc5l7qigk4ojjqvsoh4ozkfvavmq363pjkc.jpg

Så, här har jag sänkt godishanden. Jag ser ju tydlig skillnad på kroppen, men bör jag flytta på nånting mer?

Sen har vi även problem med att springa. Hur har ni tränat in detta moment med era hundar? Min springer nämligen med nosen i backen hela tiden...

Konstruktiv kritik tack!! :banana:

Vet ju inte heller precis hur din hund ska stå,men den undre bilden är bäst,den övre tror jag han har huvudet för högt! Googla på rasen,har du tur så kanske du hittar några utst.bilder! Lycka till!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka