Utställning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Warmia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 891
W

Warmia

(Vet inte om tråden ligger rätt men jag hitta ingen som passa)
Ska ställa ut min shetland och undrar om man visar den med eller utan bett (sto), använder man ett utställningshuvudlag utan bett eller går det lika bra med vanligt träns med bett???

Sv: Utställning

Unghästar kan man visa i grimma, äldre hästar visar jag alltid i träns. De flesta visar nog sina shettisar i träns.

Ok! Vad ska man använda för träns? Ett lite elegantare med smala remmar/tjocka remmar/2färgat (vitt,svart)? Vad för nosgrimma?

Det går utmärkt att visa i det du själv tycker passar bäst. :D :idea:
Man ser alla varianter på utställningarna numera, det mest sällsynta är nog faktiskt att man visar i träns med bett, de flesta har nog grimma eller någon form av uppvisningshuvudlag.
När man visar ston, vill säja.
Hingstar över 1 år måste visas i huvudlag med bett.

Utställningen närmar sig... fick hem katalogen för ett tag sedan, undrar nu lite om tider. Man ska anmäla sig senast 30 min innan sin klass. Hur räknar man ut detta??? Ska starta klass13 och har nr 64...... Nån som kan ge mig ett humm om när jag ska vara där???

:D DÅ ska vi nog på samma utställning och vi har ponny i samma klass, 13c... (jag har nr 62)

Man brukar generellt räkna ca 10 ponnyer i timmen. Lunchpaus tillkommer, men så här på vintern får man nog räkna med en del strykningar också.
Jag skulle nog i vilket fall som helst tipsa dig om att vara där betydligt före vad du behöver, för det är väldigt intressant och lärorikt att sitta på läktaren och titta på ponnyerna och samtidigt höra vad domaren ger för kritik. Man lär sig själv väldigt mycket av det, tycker jag!
Själv håller jag på att försöka besluta mig om ifall jag tycker det är värt att lasta häst redan kl halv 5 på morgonen för att släpa med mig mitt ettårssto eller om jag ska lämna henne hemma - jag vet inte vad jag tänkte med när jag anmälde... :p

Åh vad kul!!
Ska till vartofta.... Jag har då bra 15 minuter dit så för mig är det perfekt!!!
Jag tänker vara där i tid och ta till mig lite lärdom! Men jag kanske inte behöver vara där vid 9.30 när det börjar?????

Anade det, det är ingen annan utställning förrän i slutet av april...

Det räcker nog om du är där till lunch, så du kan kika på ston och hingstar. Vår klass 13c är nog framåt sena eftermiddagen...

Kom på en fråga till....
Vad är bäst att ha på sig själv?
Vita byxor och jacka, bra springskor???

Det blir säkert bra... :D

SSS rekommenderar ju att alla visare är klädda i vitt för att det ska se enhetligt ut. Fast det är ändå inte så många som är helvita.
Det viktigaste är att du ser snygg och proper ut och har kläder som är bra att springa i.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 172
Senast: Myrten
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 156
Senast: dukie
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Pankreatit hos hund?