utställning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare knasenknas
  • Startdatum Startdatum
K

knasenknas

ska börja ställa ut min minishettis.
vad är det man bör tänka på?
hur går en utställning till?
hur gör man?
hur ska pollen se ut?
något annat man ska tänka på?

sen undrar jga om det spelar någon roll på vilken sida manen ska ligga på?

Sv: utställning

Läs mer på www.shetlandsponny.se

Hästen ska vara hel och ren. Om man vill kan man dela manen på ponnyn, dvs som en mittbena med lika mycket man på bägge sidorna för att få en bättre överlinje och dölja/framhäva halsens form. Prydlig klädsel på visaren.

Träna på att få din ponny att stå still samt att visa sina rörelser ordentligt, allt går väldigt snabbt under visningen så att ha tränat ordentligt är en stor fördel.

hanna_shetland skrev:
Läs mer på www.shetlandsponny.se

Hästen ska vara hel och ren. Om man vill kan man dela manen på ponnyn, dvs som en mittbena med lika mycket man på bägge sidorna för att få en bättre överlinje och dölja/framhäva halsens form. Prydlig klädsel på visaren.

Träna på att få din ponny att stå still samt att visa sina rörelser ordentligt, allt går väldigt snabbt under visningen så att ha tränat ordentligt är en stor fördel.

vart på den sidan kan man läsa om det??

Där kan du läsa om hur du anmäler, regler för visning, anmälningsblanketter att ladda ner, propositioner, viktig information med mera.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 491
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 980
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
731
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka