Utställning..

M

Matiz

Nu vet jag inte om tråden ligger rätt men hoppas....

Hörde av nån nångång att det fanns utställningar för alla hästraser..... Men vart hittar man dem?
:confused:

Sv: Utställning..

Vet inget om de andra raserna men ponnyraser som är under SPAF kan du hitta på SPAFs hemsida på länkar. Där är det bara att gå in på den ras och den avelsförening som ligger närmast.

Ok. Jag tänkte mer på häst... Inte kallblod utan varmblod...

MercedesBenz skrev:
Nu vet jag inte om tråden ligger rätt men hoppas....

Hörde av nån nångång att det fanns utställningar för alla hästraser..... Men vart hittar man dem?
:confused:

Arabutställningar 2005 är följande:
28-29 Maj SAHF regional C-show Kumla
18 juni SAHF regional C-show Bollerup
2-3 Juli SAHF regional B-show Blommeröd
30-31 Juli Riksutställning Elmia, Jönköping

mvh
Carina

Håska Stallklubb ordnar utställning i september, där alla hästar är välkommna! :bow:
Och då menar jag alla, även ex travare, shettisar utan stam och korsningar. Det som krävs är dock pass...(tror jag, det går väl som tävling??)

Utställningen är i Håcksvik, 5-6 mil söder om Borås.

Häls. Embla

Är du säker på att man måste ha pass? Vet du hur man kan kolla det med dem?

Nej, jag är inte hundra på att man måste ha pass. :o
Men man måste väl ha det när man tävlar, och ja hade fått för mig att detta var samma sak. :o
Hursomhelst måste man ju ha pass vid årsskiftet och då kan mna ju lika gärna skaffa det till september.
Och jag kan inte tänka mig att man måste ha pass på fölen så tidigt.

Till hanna_shetland:

Jag vet inte vem som dömer i år, men i fjol var det Ronny Johnson.

Jag ska forska lite och se om jag kan få tag i någon. Tyvärr så brukar dom inte annonsera så mycket, mest en notis i lokaltidningen.
Och dom behöver inte annonsera heller, för utställningen är så populär, i fjol var det över 100 hästar anmälda! På en dag!
Dom ha rationaliserat lite oxå, hästarna visas bara rasvis, alla i samma klass, och vinnaren av den klassen går till BIS.

Häls. Embla

Men hallå vänta nu :banana: :bump:
Då kan jag kanske få ställa ut mina P.R.E hästar och mina Amerikanska miniatyrer :angel: :bump: :bump: :bump: :rofl:
Säg att det är så SNÄLLA!!!!!

Nu kan man ju få inskrivet resultatet om man vill..undrar bara var i passet dom tänkt skriva in de?!

Ahh...där ser man, tur man har dig här på Buke som har koll på läget ;) :D

oj, vad kul!

Vet du när det är? Jag bor i Borås och har alltid tänkt att det skulle vara kul att ställa ut min korsningsponny för skojs skull. detta låg ju ganska nära också.

har dom någon hemsida?

Jag vet inte om dom har nån hemsida, men jag ska luska vidare...
Har ännu inte fått tag i någon.

tesora: Ja, jag tror att du får visa både PRE och minihästar.

Häls. Embla

Hej på er!

Jag har fortfarande inte lyckats få tag i nåt telefonnr, till någon som har ansvar för utställningen, men jag får väl göra som så att jag skapar en tråd i ämnet så fort dom annonserar, om den. Brukar va i augusti. :)

Så får ni chansen att anmäla er!
Och det skadar nog inte att PM:a och påminna mig.... :angel:

Häls. Embla

jag kommer nog ge dig en knuff isåfall...
Brukar läsa på JS´s hingstsida där utställningar "annonseras".

Låter bra!! Måste skaffa pass till pållan oxå...

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 491
Senast: ildiko
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka