Utställning

S

Smillan

Jag har aldrig varit å ställt ut en hund förut.
Men nu snart ska vi på vår första utställning vovvan å jag :banana:
Min fråga är får man ställa ut hunden om hon löper.

Jag är inte säker på att hon gör det än.
Men i så fall är det bara ca 3 månader emellan.
Men vår andra hund löpte ofta när hon var ung.
Nu löper hon normalt.

Sv: Utställning

men det är inte speciellt snällt med tankte på alla hanhundar som är där. Jag skulle inte åkt med en löptik på utställning.

Sv: Utställning

På en utställning finns det alltid tikar som löper, det är därför som hanarna alltid bedöms först. Om man inte kan ha tillräcklig koncentration på sin hane för att kunna ställa ut dem trots löptikar, hur fungerar de då i verkliga livet? De skall ju trots allt endast strutta runt och visa upp sig! Det borde falla sig väldigt naturligt när det finns hotta tjejer runt omkring......

Mvh,
Duvan

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15...
Svar
3
· Visningar
321
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 010
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
528
Senast: movi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix