Utställning nu då?!

Haukur

Trådstartare
Jahapp... imorron är d dax å jag kom just på att, jag har ingen aning om vad jag håller på med!
För det första, vad ska jag ha med mig för papper å tjafs:confused:
Å hur 17 gör man när man bär fram kissen, ska jag bara stå där som ett fån eller:angel:?
Hum...

Sv: Utställning nu då?!

Stamtavla, vacc.intyg (om inte det är på stamtavlan) och utställningbekräftelse måste du ha med dig. Burskynke, katt :D , fika/lunch, kanske en stol att sitta på (ibland finns det där), pengar till kaffe och en bok om det blir långtråkigt. Antistatspay har jag alltid med, men det är ju inte måste. Klipp klora, kolla så att öronen är rena. Håll koll på vilken domare du ska till (Hans Lindberg va? Han är snäll...) och när du ska upp. (De brukar gå i katalogordning, vilka nummer som är på G står på en lapp vid domarbordet.) Devons ska inte sträckas ut, utan hållas som de är. Det spelar inte jättestor roll hur du bär fram katten till domaren, ta det lugnt och håll katten som den trivs. Håll öronen spetsade, man lär sig massor på utställning!
Lycka till!

Lycka Till!!!!!
Vi skall med dit och nervositeten börjar göra sig påmind.
P.S. Håller med Sassy om att ta med en stol, det blir en lååång dag även om det är en rolig dag så blir man trött!
Jag har en extra ihopfällbar om du behöver låna.....

Tackar för svar!
Sassy skrev:
Å shit... nu blev jag nervös... skulle vara just likt mej å packa m alla prylar å glömma huvudpersonerna hemma:o hahah
Utställningsbekräftelse - är d den lappen jag fick hem i brevlådan där det står "Hej kattvänner!"...bla bla.. å sen en vägbeskrivning å så står mina missar m på andra sidan å att dom ska ha dubbelbur å så :confused:

MissDaisy skrev:
Lycka Till!!!!!

Jag har en extra ihopfällbar om du behöver låna.....
Å tack så mycket, men jag har stol, jättesnällt ändå:bow:

Lycka till du oxå!

Ser du nån som i ren nervositet drar ut sin devon som ett dragspel eller stoppar in sin katt i fel bur så kan du vara rätt säker på att det är Haukur från buke:D hehe
Ååå... måste komma ihåg å ta m kameran å korta spektaklet:rofl:

Lite såhär rolig kuriosa kring mina förberedelser då: var på djuraffären idag å skulle köpa en såndär pytteliten kattlåda till utställningen, dom hade bara en kvar - en LIMEGRÖN:rofl: å mamma som kämpat så m dom fina blå burskynkena å så kommer jag å sabbar med en limegrön kattlåda:rofl:

Haha:p jag tycker d e skittråkigt:D bara en enda lååååång väntan:crazy: Men d gick väl bra! Bägge grabbarna fick sina cert å fina omdömmen... men dom behöver mer päls:rofl:

Bilder på boysen?
Utställningar blir roligare när man har hållt på ett tag, och känner massa folk att snacka katt med. Jag brukar gå assistent också, då är det full rulle. (Tur att jag inte gjorde det igår, hade säkert tappat nåns katt, det brukar vara föga populärt :crazy: )

Tittade men såg ingen som drog sin devon som ett dragspel :D
Hade själv fullt upp för min tjej blev CHAMPION :banana: :banana: :love:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 545
Senast: Googlarn
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: ameo
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan... 2
Svar
22
· Visningar
1 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025
  • Stora shoppingtråden III
Tillbaka