Utställning i Ransäter (värmland)

A

akktern

Någon härifrån som ska dit? vad har ni för hund isåfall? :) Vi ska ställa ut våran schäferhane (8,5 mån), är lite nervöst :) bara vart iväg en gång med honom men då gick det bra iallafall :) blev BIM (schäferklubben anordnade) När man åker iväg så tycker man att alla andra hundar e så mkt finare, så de känns som man ska komma sist :P

Sv: Utställning i Ransäter (värmland)

Jag ska dit :D och jag bor i Ransäter också...jag ställer på lördan kl 9 på morron min dansk svenska lille kille ( valp)

jag ska dit på söndagen med min dvärgpudelhane...

ja då har man gjort detta också då :D och det var ju inge svårt...fast Turbo ville inte visa fru domare tänderna...men det var mest för att det är så läskigt att vara på bordet...Vi var ensam valp och turbo var bra mycket större redan än dom vuxna hundar vi såg...men höjden fick han inga anmärkningar på...något lång nosrygg, brant bog och önskan om en större bröstkorg (?!)...han är ju faktiskt bara 6 månader.....annars var han välmusklad, fina rörelser och glad med svansen glatt över ryggen ( skrev hon )
Turbo tog detta bra och Lines dalmatiner Sven.....Näää Bruce heter han :D...blev så till sig för Turbo att han fick för sig att han skulle vakta honom inför alla andra hundar på utställningen :rofl:
Vi fick en etta
JOEPMOFMQPJOO.jpg
..och dom sa att jag var välkommen och inte ska ge upp....å jag böev ju litegranna gnällig :angel: på domaren som inte inser vilken tjusig byracka jag har :rofl:
ett par som stod brednis mig sa att deras numera 4 åriga champion fick nästan exakt samma utlåtande då han var valp....dom menade väl att vara snäll mot mig :D

Senast ändrad:

Hmmm,han gjorde bort sig två gånger mer än han gjort i hela sitt liv.Han kanske siktar på en karriär som bodyguard :o ?
Ransäter var riktigt fint,och dit återvänder vi gärna,av en eller annan anledning :) .
/Lines som oxå fick en slät etta,och en hund som sover nu :D

Va?Klart man tycker sin egen hund är finast.Bara domaren som har fel uppfattning :rofl: .

Jasså, du har kommit hem nu....?? :D Jag har nanat midda för det tar på kärringar också såna här turer :rofl:
Självklart är det fel på domarna....vad annars :angel:

fint kort på din vovve! :) Jaa, idag öste verkligen regnet ner.. usch o fy, va hemskt det var, vi trodde inte att de skulle regna så mkt utan klarna upp senare, som tur var så träffade vi några från karlstad som också hade skulle ställa ut sin schäfer och hon hade tält me sig så om vi hjälpte henne att sätta upp det så fick vi dela, verkligen jättesnällt :)
Voffsingen skötte sig jättebra! Han blev BIR, BIS 2:a valp, + hederspris :D :love: så vi måste ju skryta lite nu ;) hans uppfödare var jättelycklig för det var hennes första valpkull och syrran till vår var med också och blev BIM+ hederspris. Sen har alla valpar blivit väldigt trevliga :)
Han fick väldigt bra omdöme, men domaren tyckte väl att han inte borde bli så mkt större, så vi får väl hoppas på det.. Både mamman o pappan e maxade så han kan nog bli stor.. sen fick han väldigt bra omdöme på rörelserna.
Så vi är väldigt nöjda :)

ja inte var det kul när det spöregnade precis hela tiden!
min vovve som har en så tjock och fin päls som ger honom ett så fint utryck,nu såg han ut som en dränkt katt....
han fick iaf en 1:a och hp...

Jag får gratulera er båda två då :D...jag hade tänkt att åka dit idag om regnet hade gett med sig...men det gjorde det ju inte :crazy:
men vi kanske ses nästa år :D

jag förstår att du inte kom och tittade när det öste regn så som det gjorde men är det en bra dommare nästa år så kanske vi ses då eller på nån annan utställning....jag har ett kort på min vovve om du/ni vill se...

det där såg lite jobbigt ut för min egen del...mycket pälsvård och jag kan bara tänka mig hur han såg ut i söndags :angel:
men fin vovve :love:

jo visst är pälsen krävande men jag tycker att det är kul att pyssla lite så då går det bara bra :)

måste bara fråga.. När ni har pälsvård på eran vovve, gör ni det själva (trimmning) eller anlitar ni någon? Ser inte så lätt ut.. kollade en snabbis borta vid ringen med pudlarna och det var ett väldigt fiffande av päls :D Eller trimmar man bara sådär inför utställning? Har knappt sett en pudel till vardags :o
haha inte så lätt att fixa när de spöregnar kan jag tänka :D Såg massa hundar med täcken och stövlar :p

min svärmor har hållt på med pudlar i 16 år och hon klipper och trimmar själv,klipper min hund och har lärt mig hur jag ska hålla hans päls fin till vardags....när han görs i ordning till utställning så badas han först fönar han därefter torr så att pälsen blir rak och fin,rakar därefter tassar, nos,hals och svansfästet ocg sedan så klipper hon honom allt tar ca 4-5 timmar på min hund för han har sååå mycket päls...
till vardags så borstar jag honom med kam och kardar pälsen lite sätter snoddar i lugg och i hans öron för annars så är det lätt att han får all mat och diverse i öronen....
när man är på utställning så är det väldigt mycket pyssel med pälsen för att den ska bli som min svärmor vill ha det och det är ju tur att jag har henne för annars så vet jag inte alls hur jag skulle göra!

haha, oj det var en himla procedur :D är glad att jag slipper sånt ;) jaha, är det därför man har tofsar i öronen? :idea: jag funderade över om de hade de på sig inne i ringen :o var många med rosa tofsar hängandes i öronen :p
Vilken tur att du har någon som kan hjälpa dej iallafall :)

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 347
Senast: shia
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 707
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Sista tråden jag någonsin trodde att jag skulle posta men here goes.. Allt började väl i våras, typ maj, skulle jag tippa på. Började...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 340
Senast: sandra87_
·
Övr. Hund Vi har en hund på besök i helgen och det är en fröjd att se Ailu :love: Han har kunnat vara lös hela kvällen igår och hitintills idag...
Svar
6
· Visningar
3 817
Senast: Aningsfull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama