Utrustningsfreaks - se hit!

SaraMara

Trådstartare
Jag behöver hjälp om jag inte skall bli tokig!

Jag har länge varit på jakt efter ett snyggt dressyrträns. Vill ha ett svart träns av hyfsat god kvalitet (får alltså kosta en del, men helst inte över 2500 kr), mässingsspännen och vitt foder på både pannband och nosgrimma. Nosgrimman skall helst vara lite bredare än de vanliga "tunna", men helst inte "kandarbred", och dessutom gärna tillbakaknäppt.

Vill INTE ha snokrem, alltså vill jag inte heller ha fäste för snokrem som hänger och ser dum ut på nosgrimman. Är fästet avtagbart är det självklart helt okej, men INTE ett påsytt fäste för jag får krupp på mina sådana träns.

Någon som vet vart/om jag kan få tag på ett sådant? Märke spelar ingen roll.

Sedan är jag också på jakt efter snygga, höga transportskydd i "Mark Todd-modell", alltså lite styvare och stadigare än exempelvis Bucas som sackar ihop totalt efter ett tag. De skall vara antingen mörk- eller ljusbruna, eller rutiga i bruna nyanser. Hittas ingenstans här i närheten, så har någon tips på vart det kan finnas blir jag oerhört tacksam!

Och en tredje liten förfrågan: Equiline sandownlindor på nätet? Finns det att få tag på? Tänkte jämföra pris lite och inte aaaalls köpa fler lindor... :angel:

Sv: Utrustningsfreaks - se hit!

Ang. tränset så kan jag tyvärr inte komma med något svar i skrivande stund men kanske kan försöka hjälpa dig att söka på nätet, efter några vid ett annat tillfälle.

Henrikssons Ridsport har Mark Todd skydden, dock så har de bara svarta Inne, men de kanske kan ta hem andra färger åt dig om du ber snällt. Tror även att Henrikssons har lindorna du söker, de har åtminstone några från Equiline. Har inte dom lindorna, så kolla på Equinet för där tror jag att de finns.

Equinet: www.equinet.nu
Henrikssons Ridsport: www.henrikssonsridsport.se

hmm, har inte passier något som kan passa på tränsfronten? kommer inte ihåg adressen till hemsidan, men jag var inne där och glodde för ett tag sedan och höll på att svimma över alla fina träns.
annars har hubertus snygga kandar med smala nosgrimmor som du kan ta av de extra sidostyckena ifrån. tillbakaknäppning på dem är det.
ang. transportskydden tror jag aldrig jag har sett några andra färger från Mark Todd än svart, blått o grönt. Men om du skulle ta enfärgade kan du ju ändå matcha med rutigt täcke ;)
www.equinet.nu har equilines sandowlindor!

Är det www.calevo.com som du menar ??
Tycker också att Passiertränsen där ser jättefina ut! :d *dräggel*
Har dock konstaterat att jag behöver ha ganska så mycket saker köpta så jag ska köpa ett Hubetus Classic i stället...

Hubertus classic har jag sen 5 år tillbaka, superbra träns! :)
Har även haft ett Jubilée. Jättefina träns.

Vad bra! :)
Då får man ju i af mycket träns för pengarna.
Min ridlärare (den ena av dom.. :smirk: ) har Hubertus kandar, träns m.m. och dom verkar vara väldigt fina och av bra kvalité. Dessa är väldigt välskötta förvisso, men man kan ju nästan spegla sig i lädret. :D Dessutom är dom mjuka o fina. :d

Har du tillhörande tyglar också? Vad gav du för tränset resp. tyglar eller köpte du allting komplett? Jag tänkte köpa mitt träns från Henrikssons, där kostade det 895:- tror jag, men jag tror jag skiter i tyglarna och använder ett par av mina Jacson i stället. För tyglarna kostade närmare 400 spänn och det kändes lite mycket.. :smirk:
Vart köpte du ditt föresten?

Senast ändrad:

Hmm... jag tror jag köpte båda mina classic + jubilée med tyglar till för 1000kr för classic o 1'400kr för jubilée! inga kanontyglar men men... jag vill ju ha Dyón-tyglar så jag är bara tyst :D
jag köpte mina på Hästbiten i sthlm, alla tre!

Okej, men då är det ju ändå Ok om tyglarna var med i priset.
Som sagt, jag tänker Inte betala 400 spänn för ett par vävribbtyglar, inte idagsläget i alla fall. Så jag håller mig till Jacsons i stället. De kostar 95 spänn och är helt ok till det priset. :) :smirk: Finns även kantflätade osv. för under 150:- spänn (minns inte exakt pris). Tycker att det är Finast med vanliga släta lädertyglar, men de är ju gräsliga o rida med. Dom bara gliiiiider tycker jag.

Såg att Hästbiten (tror jag det var ??) hade ett Hubetus för 698:-, fanns på deras hemsida. Men det är väll inte samma som Henrikssons väll ??

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka