Utrustning till riktigt små minisar

hier

Trådstartare
Ja, var i hela fridens namn kan man hitta detta? Jag har fått ett erbjudande om att pyssla om och motionera en falabella på fritiden, 4-åring. Yttepytteliten sötplutt :love: Så jag kan ju förstås inte motstå :angel:

Hästen har dock knappt någon utrustning alls. En minishettisgrimma (för vuxen minishettis) som är på tok för stor, det är allt. Ja, och grimskaft och lite borstar.

Tanken är att han ska kunna tömköras och longeras så småningom, när han har lärt sig start och stopp och flytta för tryck, men då vill jag ha grejer som passar, för till och med en minishettisgrimma är för stor och bara glider omkring. Jag tänkte prova att ha en repgrimma och sätta fast långlina/tömmar för att kunna gå bakom och lära in styrning med tryck på sidorna åt vardera håll, ungefär som ett sidepull.
Jag har googlat på att knyta egen repgrimma men det skulle vara rätt skönt att kunna köpa en färdig då jag inte är så händig.

Jag har letat efter t ex fölgrimma till minishettis, men hittar verkligen inte någonstans :confused: Det måste ju finnas fler här på Buke som håller på med minisar? Var har ni köpt er utrustning ifrån?

Har skickat PM (tror jag iaf, om jag lyckades göra rätt) med några förslag. Minifölgrimma kom jag förresten på nu att jag sett på helt vanliga Hööks.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka