Utrustning och Klädsel på Dressyrtävling

Lite OT kanske, men har ni sett FEIs regler för tillåtna färger på tävlingsklädsel? De har alltså formler för vilka färger som är tillåtna!
http://www.fei.org/system/files/Art_427_dress_colours.pdf
Det där var ju helt sjukt.

Jag vet inte om jag fattade dokumentet rätt nu, men: Att ange RGB-skalan som det som färgerna utgår ifrån när de inte är bakbelysta utan tryckta/infärgade... CMYK hade nog varit bättre men kanske svårare att mäta?

Tur förresten att jag inte kommer tävla FEI för jag har köpt en klarblå kavaj och har guld på plastrongen..

Det där var ju helt sjukt.

Jag vet inte om jag fattade dokumentet rätt nu, men: Att ange RGB-skalan som det som färgerna utgår ifrån när de inte är bakbelysta utan tryckta/infärgade... CMYK hade nog varit bättre men kanske svårare att mäta?

Tur förresten att jag inte kommer tävla FEI för jag har köpt en klarblå kavaj och har guld på plastrongen..
Som jag fattade det är det HSV-systemet som gäller och så förklarade de hur man "översätter" till RGB - vilket jag också tycker känns skumt, RGB är ju ett system för att blanda ljus... Men jag ska erkänna att jag inte läste formlerna så himla noga, konstaterade bara att de var rätt hysteriskt, och det som de vill undvika är för ljusa/klara färger (och flerfärgat förstås!)

Som jag fattade det är det HSV-systemet som gäller och så förklarade de hur man "översätter" till RGB - vilket jag också tycker känns skumt, RGB är ju ett system för att blanda ljus... Men jag ska erkänna att jag inte läste formlerna så himla noga, konstaterade bara att de var rätt hysteriskt, och det som de vill undvika är för ljusa/klara färger (och flerfärgat förstås!)
Och folk undrar varför dressyren är tveksam som framtida OS-gren.. :banghead::wtf: #merfärgidressyren

6.1.
Sadel ska användas vid all ridning på
tävlingsområdet och vara av engelsk typ
(se bild), försedd med stigläder, stigbyglar
och sadelgjord. Vojlock av tyg, läder eller
skinn och
dämpande mellanlägg är tillåtet.
Mellanlägg får placeras mellan sadel och
vojlock eller under vojlock.
Dämpande sitsinlägg för ryttare är inte tillåtet.

Det står inget alls om magplatta, däremot så specificeras inte gjorden alls.
Nej, precis. Så att läsa TR blir man ju inte klokare av. :confused:

/Lady_S

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 445
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hallå :D Nu börjar tankarna gå till framtida häst och då är ju den stora frågan vad ska man köpa för sadel egentligen? Jag planerar...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: Void
·
Dressyr Här kommer ännu en klädsel-tråd. Om den ska ligga på utrustning flyttas den väl, och om någon nyligen ställt samma fråga och jag missat...
Svar
15
· Visningar
4 814
Senast: Mountains
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.