Sv: Utrustning för islandshästen?
Håller såååå med dig!
Får liknande kommentarer, och jag kan bara hålla med dig; bättre stöd för min sits = bättre inverkningar på hästen = stabilare och noggranare ridning för min del.
Folk ska tycka så himla mycket.
Har på fullaste allvar hört "där går hon och tror att hon är så mycket bättre i sina shortchaps och fina rydbyxor". Nä. Tror jag inte. Men jag vet att jag får ett bättre stöd med den klädseln då jag behöver rida med kortare läder i lättridningen för att Odinn ska hitta stabiliteten i sin nyfunna trav. Och för att jag tycker att prydlig häst + prydlig ryttare = prydlig och noggrann ridning. (Med detta menar jag inte att man blir en duktigare ryttare, och jag kan bara tala för mig själv men jag anser att jag själv anstränger mig mer för att det ska bli enhetligt och propert.)
Man ska aldrig plocka på hästen saker som har negativ inverkan för utseendets skull, men shit. Benskydd. När jag hoppade Odinn i skolan fick jag kommentarer om att han var islandshäst och jag inte behövde benskydd. Ah men okej, så om han river på en meter i full fart, bommen flyger fram och slår till hans senor så håller de bättre för att han är avlad, född och uppvuxen på island? Visst vettu.
Håller såååå med dig!
Får liknande kommentarer, och jag kan bara hålla med dig; bättre stöd för min sits = bättre inverkningar på hästen = stabilare och noggranare ridning för min del.