Utomhuslekar

Lycanthrope

Trådstartare
Jag söker tips på lekar som man kan göra utomhus en sommarkväll.
Ska fungera för både vuxna och barn :)

Det kommer vara kring 20-30 pers men alla är nog inte delaktiga i lekandet.

Jag söker tips på lekar som man kan göra utomhus en sommarkväll.
Ska fungera för både vuxna och barn :)

Det kommer vara kring 20-30 pers men alla är nog inte delaktiga i lekandet.

Man kan ju arrangera små tävlingar. Till ex kasta stövlar -då får barn barnstövlar och vuxna vuxenstövlar och så böjer man sig fram och kastar bakåt, mellan benen. Kasta hästskor, kasta pil o s v. Spotta körsbärskärnor så långt som möjligt. Säcklöpning är en klassiker som nästan glömts bort, kanske för att man behöver säckar av tyg för dom av plast håller inte. För att det ska bli någorlunda rättvist så kan man låta barn o gamla få lite tillskott... + fem meter på hur långt en femåring har kastat stöveln.

Skattjakt låter väl som något för ett barnkalas - men kan va kul för stora med.

Var nyss på en fest som hade gjort nåt helroligt av tipsrundan som alla kan vara med på :)
Man kan blanda moment så att det passar alla utrifrån deltagare, både vuxenanpassat och barnvänligt.

Kort beskrivning:

Man börjar med tipsrundan och sen förvandlas det till tävlingsmoment/lekar baserat på frågorna.

Tex "Vem är snabbast i tid?" 1. Anna x. Olle 2. Per
- dessa 3 möts sedan i en tävling (vi hade äta upp en kolarem snabbast på den frågan)

Och så håller det på tills frågorna är slut. Extremt roligt tycker jag då man inte hade någon som helst aning om att det inte gick ut på att ha flest rätt på tipsrundan alls.

Senast ändrad:
Vi spelar mycket kubb när vi är ute på landet på somrarna där både vuxna och barn kan vara med, funkar utmärkt :)

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 713
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 622
Senast: Marita73
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 172
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka