Utomhuslekar

Lycanthrope

Trådstartare
Jag söker tips på lekar som man kan göra utomhus en sommarkväll.
Ska fungera för både vuxna och barn :)

Det kommer vara kring 20-30 pers men alla är nog inte delaktiga i lekandet.

Jag söker tips på lekar som man kan göra utomhus en sommarkväll.
Ska fungera för både vuxna och barn :)

Det kommer vara kring 20-30 pers men alla är nog inte delaktiga i lekandet.

Man kan ju arrangera små tävlingar. Till ex kasta stövlar -då får barn barnstövlar och vuxna vuxenstövlar och så böjer man sig fram och kastar bakåt, mellan benen. Kasta hästskor, kasta pil o s v. Spotta körsbärskärnor så långt som möjligt. Säcklöpning är en klassiker som nästan glömts bort, kanske för att man behöver säckar av tyg för dom av plast håller inte. För att det ska bli någorlunda rättvist så kan man låta barn o gamla få lite tillskott... + fem meter på hur långt en femåring har kastat stöveln.

Skattjakt låter väl som något för ett barnkalas - men kan va kul för stora med.

Var nyss på en fest som hade gjort nåt helroligt av tipsrundan som alla kan vara med på :)
Man kan blanda moment så att det passar alla utrifrån deltagare, både vuxenanpassat och barnvänligt.

Kort beskrivning:

Man börjar med tipsrundan och sen förvandlas det till tävlingsmoment/lekar baserat på frågorna.

Tex "Vem är snabbast i tid?" 1. Anna x. Olle 2. Per
- dessa 3 möts sedan i en tävling (vi hade äta upp en kolarem snabbast på den frågan)

Och så håller det på tills frågorna är slut. Extremt roligt tycker jag då man inte hade någon som helst aning om att det inte gick ut på att ha flest rätt på tipsrundan alls.

Senast ändrad:
Vi spelar mycket kubb när vi är ute på landet på somrarna där både vuxna och barn kan vara med, funkar utmärkt :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 515
Senast: Marita73
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
884
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
802
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 425
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Budget
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Te-samo-far, vad är det?