Utmaning: november = billig månad

Sv: Utmaning: november = billig månad

Men att lägga pengar på jourhemskatter låter som en bra sak att lägga pengarna på :)

OT, men iaf: Grabbarna behöver verkligen rehabas både till kropp och själ. De kommer dessutom från samma elände som min Missy gjorde, henne fick jag dessvärre ta bort, så när frågan kom från katthemmet om jag kunde ta Kalle och Hannes så var det självklart. Sen är det ju rätt mycket mat och sand jag får hem så ska väl inte pipa egentligen.

1454948_10152047534384612_509378159_n.jpg

KL
Tanka idag också, - ca 700 och har ca 1500 på kontot. Liiiiite tight nu :p

I dag kommer jag blåsa runt 3500kr men dom räknas inte in i då bilen behöver en styrled och ett hjullager.
Och som tanten säger tankar gör man på kort o så ser man den räkningen nästa månad :D

Äsch då. Tankar gör man med bensinkortet . Det syns inte förrän räkningen kommer.

alltså räknas det inte in i köpstoppet.:angel:

Jag skulle få svårt om det skulle räknas i köpstoppet då jag använder bilen i företaget också! Jag köpte den den 12:e och ska tanka den för fjärde gången i dag. :meh:

Tankkort är en bra grej!
Speciellt när räkningen går till min man :D

Det ska vi göra imorgon. Byta styrled samt göra en hjulinställning. Det kommer gå på 1600 kr så inte så farligt ändå.

Det var riktigt illa med styrleden sa dom. Egentligen så skulle dom bara göra hjulinställningen idag men dom hittar ju alltid lite mer än vad man räknat med så dom gör allt imorgon istället.

Tycker det är en bra sak du gör, och vad söt katten är :)

Det såg jag. Tänkte mest på den som huvudet syntes på. Den andra kanske ser ut som en grenling :D

Senast ändrad:

Jag rekommenderar starkt att köpa julklapparna på ullared, speciellt leksakerna!

Håller med. Leksakerna är mycket billigare där!
Köper själv alla barnens julklappar där i princip, förutom det som inte går att hitta där.

Det gör vi varenda år men det misslyckas varenda gång.

Men nu ska vi försöka att inte köpa för mycket till barnen. Nu önskar sig barnen lite dyrare saker. Dom kommer få det dom önskar, men eftersom det är dyrare så blir det mindre saker. Dom är i den åldern att dom blir glada för det dom får, mängden räknas som tur är inte :)
Det är vi vuxna som har problem med det :D

I går kom huvudlaget på posten! :)

Och jag tog tag i det och beställde fodertillskott och träckprover. Jag borde gå till frissan men har inte tid så det får nog vänta ett tag till.

Månadens utlägg:
428 kr 3/11 - mat
76 kr 5/11 - mat
1851 kr - hästarna

Vi byter inga julklappar i familjen så det behöver jag inte fundera på!

Inte gjort av med en krona vare sig i tisdags eller igår. Hurra!
Tror att jag kommer klara mig undan inköp även idag.
Faktiskt det enda jag köpt den här månaden är kattmat för 700:-, men den räcker juh nästan ett halvår.

I tisdags köpte jag frukt och yoghurt inför simningen för 23 kr. Igår en liter mjölk till jobbet.

Idag ska jag köpa kattsand och makrill i tomatsås till kattfällan jag ska gillra på altanen. I övrigt behöver jag inget. Såvida det inte finns billig ost på affären. Jag är inne på sista ostbiten. Dags att bunkra.

Igår köpte jag godis. Det är ju ett litet problem jag kämpar emot så det är svårt att låta bli så det lär hända fler gånger. Men köpte iaf inte med mig halva butiken. Idag blir det inga pengar spenderade.
Hästen behöver dock proteinfoder snart men det är ingen panik. Blir inte förens foderstaten är helt klar så vet inte exakt vad jag behöver köpa än, mer än att det ska vara protein. Hoppas på inget mer men det verkar inte som det Mineraler möjligtvis.

Tänkte försöka klara att hålla oss på 1000 kr på mat till den 18e när vi får pengar. Och sen då 360 kr till hovis nästa vecka. Har frysen full med mat så behöver bara komplettera med mjölk och sånt.

Tänk!! Inte köpt något idag heller. Istället för att köpa något att bjuda på när jag skulle få fikagäster rörde jag ihop någon sorts brödkakor av saker jag hade hemma och kokade lite hallonsylt på bär ifrån frysen. Det blev gott faktiskt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka