Utmaning: november = billig månad

Sv: Utmaning: november = billig månad

Kl
Fick mig gick allt åt skogen. Blev dunderförkyld så jag var tvungen att handla en massa nyponsoppa, glass osv för halsen. Den var så tjock att jag knappt kunde ringa och sjukanmäla mig :eek: Har dock 400:- kvar, har jag tur så räcker det :)

I går tankade jag bilen igen! Full tank. Men glömde kolla antal liter och literpris. :meh:

Månadens utlägg:
428 kr 3/11 - mat
76 kr 5/11 - mat
1851 kr 6/11 - hästarna
??? kr 7/11 - bensin

Frestelsen var stor att köpa lunch på jobbet i dag eftersom jag kom hem sent i går igen, men det fick bli samma sorts matlåda som i går från frysen i stället. Och det är ju just den delen jag behöver disciplinera mig på.

Fick bilen lagad igår för 400:- och idag har jag köpt huvudvärkstabletter för 40:-.
Det blir en lugn hemmakväll ikväll så mer pengar kommer inte att gå åt idag.

På måndag däremot blir det en tur till Ullared. Ska försöka att verkligen hålla mig till inköpslistan som jag har skrivit och inte sväva iväg och plocka till mig allt möjligt som ser ut att vara bra att ha... Någon som har tips på hur man lyckas? :)

Skygglappar, hörselskydd och järnvilja? :D

*kl*

Jag lyckas inte särskilt bra här. Fick en kupong på 10% rabatt på ett köp på mataffären, så jag passade på att köpa schampo och basvaror som håller länge. Jag ser det som en investering. :p

Sen fick bilen åka till verkstaden för den var trasigare än jag trodde. Tyvärr var den också trasigare än vad de trodde, för när jag fick tillbaka den igår så hade den en massa felmeddelanden som blinkade och hade sig = fick åka tillbaka i morse. Nu ringde han och sa att det blir mycket dyrare att fixa än vad han trodde igår :meh:

Sen råkade jag kanske spontanköpa ett schabrak på Horze tioårsrea :o Hoppsan hejsan.

Här går det lika bra som för dig Snel_hest :D
Reservdelar till bilen ca 3600,mat 280 och jag spontan köpte 4 dubbdäck när jag ändå var igång............Oooooooooooooops ca 6000kr.
Jag kanske får starta en ny tråd som heter vem kan bränna mest pengar.

Jag hoppas på "December - billig månad" tråd så jag kan hänga med från start. Fast igår hade vi planerat veckohandling vilket gjorde att det kostade strax över femhundra och inte strax över tusenlappen.

Idag har jag dock gjort åt med 100:- för jag har besökt min skrynkare på vårdcentralen.

Jag hoppas också på en "december billig månad" för den här suger!

Hade slamsugartjänst ute innan idag för vi fick stopp i toan igår. Men nu äntligen kan vi spola igen, helt klart värt pengarna :D
Suger bara för det är andra gången på två månader nu. Så 3000 kr gick det på denna gången. 4000 kr sist.
Sen tog en av sonens mediciner slut idag så 554 kr där. Totalt 660 kr i mediciner för honom senaste veckan.

Och så tog jag och min man en frukost på stan idag efter att barnen åkt till skola och dagis. Han åkte till Luxembourg efter det och blir borta i 9 dagar så vi ville göra något mysigt tillsammans så satte oss på ett café.

Nu hoppas jag av avloppen sköter sig tills min man kommer hem. Det blir mer kostnader ändå för vi ska boka en tid för att gå ner med kamera för att se om vi kan hitta problemet. Något måste ju orsaka stoppen. Finns annat roligt att lägga pengarna på men vad gör man.

Så min budget för månaden är spräckt. Dock är inte månadens pengar slut men ville klarat oss på mindre.

Jag hoppas också på en "december billig månad" för den här suger!

Klart vi kör en månad till, dom som vill.

Jag har gjort av med en del pengar idag;
- åt lunch på skolmatsalen 45 kr.
- återbesök med sjuka magen, 100 kr
- apoteksinköp till mig och hundarna 308 kr

Kvar i plånboken: 55 kr
Kvar på kontot: 2536 kr

Nu ska jag försöka vara riktigt duktig med matlådor under veckan som kommer och slippa kontantutlägg för lunch.

*kl*

Har fortsatt tömma frysen, dock spårat ur lite och köpt ett par vinterskor som var väldigt välbehövliga och sambon hittade ett par reaskor samtidigt, sammanlangt ca 600kr. Sen handlade jag mat och biotin, som vanligt inte helt efter listan då både gubben och jag är förkylda så vi tycke synd om oss och köpte köttfärs och tortillas. :D

Annars så är det ganska enkelt att leva billigt om man jobbar massor, man har ju inte tid att köpa något iallafall.

Här är en till som köpt vinterskor! :D Kanske lite tidigt i Skåne, men jag kände att den summan vill inte jag ha senare i år så lika bra nu. Eftersom jag är dels snål och dels inte bryr mig om skor alls, så passade jag på att köpa rid- och stallskor för 199 kr. De är vattentäta till stor del, varma och sitter bra. Kanske inte värdens vackraste, men intresseklubben antecknar :D Det är ett par dojor som duger utmärkt till mig! Och nej, jag ska nte ha dem i stallet! ÄR det tänkt alltså :o:sneaky:

Köpte även ett vintertäcke åt hästfan. Hon fryser i sitt regntäcke utan foder och täckena som jag försöker ha under snurrar bara runt henne! :( Så det fick bli ett tunnare vintertäcke. Det är nästan så jag tycker att det är synd att lägga det på henne, det är så rent och fint och det kommeri nte vara rent och snyggt särkilt länge i morgon när hon fått på det...:cautious:

Hästen fick även 4 höpåsar, 25 kr styck så lite skillnad mot Ikea MEN... då tar ingen dem för mig! Och så en hink att ha vatten i till vintern.

Annars blev det mat så jag klarar mig resten av månaden. Skulle köpt tre djupa tallrikar av nåt slag för jag har bara en (1)!!) kvar nu och vi är 4 i familjen...

Jag är på för december också, ska bli intressant att se hur mycket jag använder :)

Billigt i december?! Går icket. Ser pengarna bara rasa iväg inför ögonen.. julshoppingen :o

Köpte ett par praktiska vinterskor jag med, i en väldigt opraktisk färg dock.. Vita. Och mockade självklart med dom igår, dålig karaktär som jag har. (Och dom klarade sig bra så jag gör nog om det om sådär.. Tio minuter).

Jo, men jag ska försöka minimera den shoppingen och börjar redan med att bestämma mig för att jag inte ska ha ett sådant därade kalenderljus med datum på i år. De hinner aldrig med att brinna antal dagar ju :p

Var dina skor menade att ha i stallet? Det är inte mina, och inte många andra par jag haft heller. Men de har hamnat där. Hur det går till det vet jag inte! :eek:

Host,harkel,dom glömde jag :o
33ki.jpg

q6vw.jpg

Nej. Det var dom inte.. Men allt hamnar väl där i slutändan. Måste erkänna att tanken på att rida i dom var lockande också... :D :o

dobbis: Det där kan vara det sötaste paret skor jag har sett på länge. Ser ut som små hundvalpar!

TS: Förlåt! Ska försöka piska tillbaka mig till ämnet.

KL
Jag har eg inte direkt shoppat, mer än DYR mat och glass. Det går verkligen bra! Beställt kattsand till mina jourhemsgrabbar iofs, shoppingsuget blev strakt så jag beställde eh... ganska många paket. Faktura i slutet av månaden, men hade ändå behövt beställa då, så det känns som det inte var ngt övertramp.

Nu är det dock slut på mina älskade potatisbullar som är en del av min basföda så får lov att bunkra upp med det i veckan.

Kollade kontot precis nu: Jag hakar på december, lätt...

Här går det planenligt, men det suger att såväl läkemedels- som vårdfrikortet just gått ut. Samtidigt! Och så är det CSN-månad. Morr.

El räknar jag till boendekostnaden. ALLT övrigt ska egentligen rymmas inom de 3000:- som är vad jag har kvar efter att boendet är betalt. Får se hur det går, kanske är detta en sådan månad då bufferten måste släppa till...

"Inköp" hittills denna månad:
Läkemedel, 223:-
Läkarbesök, 200:-+200:-
Mat, 46:-
--------
669:-

Kommande räkningar denna månad:
CSN, 1690:-
Telefoni, omkring 150:-
Bredband, 199:-
--------
2049:-

Kvar för resten av månaden: 282:-. Toppen.:p

Man kan dela upp CSN så man får det månadvis, det har jag gjort och trivs med det :)

Nu ska jag försöka vara riktigt duktig

Fick lov att tanka på ett ställe där jag inte har bensinkort, -536 kr på kontot. Plus att jag gett bort en femma.
Men helgmaten gick på makens konto så annars går det bra.

I plånboken: 50 kr
På kontot: 2002 kr

Jag känner mig jätte duktig,har inte spenderat en krona sen förra veckan,men i morgon ska 2 hundar till vet,en för ögonlysning och en för patella intyg,och så måste jag handla mjölk + pålägg (då slinker det nog med mera :o )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka