Utländskt foder - vilken MJ

R

Ridi

Läste på Hippocampus att i Sverige anger vi MJ som omsättbar energi medans t.ex. Tyskland och England använder smältbar energi. Jag använder Engelskt kraft foder och det står att det innehåller 12.5smältbar MJ/kg.

När jag nu ska göra en foderstatsanalys på Hippocampus hemsida använder man då det smältbara MJ innehållet och blir det rätt i så fall?

Sv: Utländskt foder - vilken MJ

Om du drar av ca 10 % av värdet för DE - alltså smältbar energi - blir det ungefär motsvarande det svenska. HH

Liknande trådar

Foder & Strö Sitter och försöker få ihop årets foderstater. Problemet är att vissa foders energiinnehåll är i ME och andra DE. De flesta DE inkl höet...
Svar
5
· Visningar
1 306
Senast: spaderÄss
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
G
Foder & Strö Kan det verkligen vara rimligt? Enskilda foderstater får inte diskuteras här, så jag försöker hålla det lite allmänt. Jag fick hem...
2
Svar
24
· Visningar
2 315
H
Foder & Strö Vi har efter bråk med vår förra höleverantör så blev vi tvugna att köpa vårt hösilage från ett annat ställe. Vilket såklart innebär ny...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: hailittoh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama