Hej! Min stora häst(500kg) gick i en stor hage som var ganska nerbetad med som ändå så innehöll lite grönt gräs. Där gick hon i ca 13h, på natten gick hon i en mindre hage som nästan enbart består av lera. Då fick hon 5kg hö och höll hullet ganska bra på det. Men nu har jag gjort om hagen lite så nu går hon i en ännu större hage med ganska mycket grönt gräs och nu ratas höet!
Så jag undrar vad jag ska göra? Av frukosthöet finns det lite kvar av sent på eftermiddagen men middagshöet brukar bli orört. Kvällshöet får hon inne i "natthagen" och det äter hon så gott som upp.
Det känns ju inte så kul att ge henne hö som man sedan bara får släga... Vad gör/skulle ni gjort om ni var i denna situationen?
Så jag undrar vad jag ska göra? Av frukosthöet finns det lite kvar av sent på eftermiddagen men middagshöet brukar bli orört. Kvällshöet får hon inne i "natthagen" och det äter hon så gott som upp.
Det känns ju inte så kul att ge henne hö som man sedan bara får släga... Vad gör/skulle ni gjort om ni var i denna situationen?