Utfodring av ungponny som ska börja jobba

F

Fyrfotad

Vad har ni gett era unghästar/ponnyer för mat när ni började arbeta med dem? Motivera gärna era svar! :)
 
Sv: Utfodring av ungponny som ska börja jobba

min 4-åriga d-ponny fick först kraft men tog sedan bort det och gav honom fri tillgång på hö och ska nog få det nästa vinter också..om han inte behöver kraft..andledningen till att ajg inte gav honom kraft var för att han är en pigging och blir väldigt lätt tjock..men han fick mineraler..
 
Sv: Utfodring av ungponny som ska börja jobba

Jag har shettis och när jag började köra in henne gav jag henne Mare & Youngstock från D&H ( http://www.brogaardenisweden.com/ ). Det är ett helfoder som innehåller allt en växande ponny behöver. Hon fick ungefär 200g/dag då plus hö såklart :smirk: .
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
977
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 586
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp