Sv: Utfodring av Travhästar i träning.
Puttar upp en gammal tråd lite ..
Återigen ska jag byta foder på min häst då jag tycker att han inte riktigt blir så fin som jag vill i kroppen, han har vilja och alldeles för mkt energi i loppen så något mer tryck i honom behövs ej. Ska gå från Fibergi elit till Hippo grow alfa igen som jag hade i början när jag tog hem honom, tanken slog mig för någon dag sedan VARFÖR jag bytter till typ musliblandningar från ett foder som han faktiskt blev fin i hull på?
Stod och diskuterade i foderbutiken om jag skulle börja med Krafft Groov 90/125 eller Grow alfan, hästen har tidigare stått på Krafft sport men var inte så fin i hullet på de kan dock ha varit en stressak med. Valde dock Grow alfan nu som jag ska vänja in honom på mkt långsamt, valde det pga jag får tränar-rabatt på fodret (billigare än grov 125), hästen var fin i hullet på Grow alfan tidigare och för att hon jag pratade med tyckte jag skulle köpa det.
Men min fråga nu .. är det egentligen så stor skillnad på Grow alfan och grov 125? Eller är det mer en smak o prissak?