Uteritt eller bana?

mian1

Trådstartare
Hur många gånger i veckan rids din häst? Hur många gånger av dem rider ni ut och hur många gånger i paddock/ridhus? Används hästen för tävling eller ej?

Sv: Uteritt eller bana?

Min medryttarhäst rids 4-7 ggr/vecka.
Det brukar bli 2-3 uteritter och resten i paddock eller på galoppängen.

Min medryttarhäst rida 5-6 dagar í veckan 2-3 gånger ut och några dagar dressyr i ridhuset. Sedan brukar vi löshoppa en gång i veckan.

Jag tävlar hoppning upp till 1.30 nivå...
En hoppträning i veckan, 2 dressyrträningar för instruktör i veckan, 1 vilodag (ut o går med pållen) 2 utedagar, försöker markarbeta då så gott det går, det beror på underlaget.... och sen en dag till i ridhuset med lite bommar...på sommrana på grus el gräsbanan när vädret tillåter..... :cool:

Min häst rids 5 dagar i veckan oftast. Vila en dag och tömkörning en dag. Rids alltid ut eftersom vi inte har tillgång till paddock eller bana.
Medryttaren har 2 dagar/vecka. Tävlas inte.

Jag rider min 5-6 dagar i veckan,paddock en max två dagar,annars blir han lätt uttråkad..resten rider vi gärna ut.men jag tävlar ju inte heller,så vi har inga högre ambitioner!Hoppningen har vi lagt på hyllan,dels för att jag e feg o inte alls nån hoppmänniska och dels för att pålle har en förslitningskada som jag inte vill ha förvärras!

Så här års blir det ca 3 dagar ridhus(dressyr två och hopp en) och 2 dagar ute (1 skritt och ev en mer "jobb" beroende på underlag) och 2 vilodagar ev en av dessa blir tömkörning.
På sommaren blir det 1 - 2 ridhus 3 - 4 dagar ute och 1-2 vilodagar.
Unghäst som tävlas.

Just nu håller jag på att sätt i gång min häst så det blir "bara" ut i skogen, men när hon kommer i bätter kondis kommer hon att jobbas i ridhus 3dagar i väckan och dom andra dagarna i skogen, ridhuset byts ut mot galoppbanan i mellan åt.
Hon kommer att tävlas i hoppning.

Kram

Min medryttarhäst rids ca 5-6 ggr i veckan. På våren-hösten så länge som det är tillräckligt ljust på kvällarna så rider vi ut 4 av 5 ggr. Men nu på senhösten mot vintern till rider vi ganska mycket i ridhus. Vi försöker komma ut på helgerna och då och då blir det någon uteritt i mörkret.

Jag rider vanligtvis 6 dagar i veckan, men nu har det blivit ca 4 gånger i veckan av olika orsaker. Rider ut i princip jämt. Men rider honom så han får jobba, skänkelvikn, skolor, ryggning, halter, tempoväxlar och allt annat som man kan göra även på en volt. Då och då rider vi dock på ridbana för att stämma av..
Vi hoppar naturhinder eller ibland blir det långa tyglar o rejsar lite ;) där han bestämmer tempot och vägen. Vill att han ska få ha KUL med och inte alltid beh JOBBA när vi rider, och han verkar gilla det så! Hitta nya stigar eller galoppera på stranden ibalnd tex.

Vi tävlar endel under sommarhalvåret. Både hoppning och dressyr lätta klasser och tränar en gång i veckan för det. (varannan hopp varannan dress)

Hästen rids ut 6-7 dagar i veckan. På vardagarna kan det bli en kortare promenad eller en längre skrittrunda i mörkret. På helgerna blir det lite mer fartfyllda turer.

Hästen är pensionär och tävlar inte.

Min medryttarhäst rids 4-6 ggr i veckan. Rids i paddock eller i skogen.

/Emelie :rofl:

Min häst rids 5-7 dagar i veckan. Tyvärr blir det mycket ridhus nu när det är mörkt men försöker rida ut så ofta det går. Blir oftast 2-3 uteritter, 1 hoppträning i veckan och resten dressyrarbete. Då och då löshoppas han och när väder tillåter väljer jag utebanan. Vilodagar följer naturligt när han eller jag är trötta.. Ska börja tävlas i främst hoppning men också dressyr.

Min häst motioneras ca 5-6 dagr i veckan. Hon är tävlingshäst, så under lågsäsongen rids hon i ridhus/på bana max 1-2 dgr/vecka, resten är hon ute, antingen rids eller körs. Under tävlingssäsong går hon 1-2 dagar mer på bana/ vecka helt beroende på hur allt fungerar.

Liknande trådar

Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 118
Senast: Sesca
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
181
Senast: Sryoqwe
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Ännu en kvinna
  • Matlagning med en hand?

Hund, Katt, Andra Djur