Uteplats utan tak!

millus

Trådstartare
Trodde aldrig att jag skulle skriva på denna sida:o Jag är ingen trädgårds- eller inredningsentusiast!

Men nu har jag och maken kommit överens om att en uteplats ska anläggas. Den kommer att ligga en bit ut på gräsmattan då vi har trädgården på norrsidan!

Jag vet inte om vi ska göra den med sten- eller trä"golv"? Ej heller hur stor den ska bli?

Jag tänkte om ni kunde hjälpa mig med lite tips om vilket material jag ska välja och hur stor den ska bli? Gärna lägga in lite bilder på era uteplatser som inte har tak!

Sv: Uteplats utan tak!

Om jag skulle anlägga något sådant skulle jag använda gatsten och lägga i en cirkel - supersnyggt. Och lägga markduk under för att slippa ogräset.
Sen någon form av klätterväxt i ställning över - finns massor av modeller. Klematis är snälla växter där man skall sitta - rosor rekommenderas inte.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 659
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 815
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka