Enya
Trådstartare
Jag blev helt chockad när en bekant en dag sa att det är djurplågeri att ha katter som enbart utekatter, eftersom mina är just sådana. Hon ansåg att skaffade man katt så måste den pysslas om och motioneras och mycket mer som jag inte hörde, och det kan man inte göra om man har utekatter som aldrig får komma in i ens hem. Dessutom blev katterna sjuka av att vara ute så mycket.
Vad tycker ni? Vad jag vet så är det tillåtet enligt lag, och jag vet ju att mina katter är fullt friska och har det bra. De har ju tillgång till stall, källare, garage och ett eget dragfritt litet hus ( där kan de i och för sig bara vara en och en ). Jag fyller deras matskålar en gång om dagen och de har friskt vatten. De får motion flera gånger om dagen, dels genom att de får springa och gömma sig när vi släpper ut vår hund Enya
, men också när de följer med och hämtar och lämnar hästarna eller går på promenad med oss. Det händer ofta att vi går ca 2 km och har följe med våra fyra katter. Och kelar dem går vi varje dag.
Mår våra katter dåligt för att de inte får komma inomhus?
Vad tycker ni? Vad jag vet så är det tillåtet enligt lag, och jag vet ju att mina katter är fullt friska och har det bra. De har ju tillgång till stall, källare, garage och ett eget dragfritt litet hus ( där kan de i och för sig bara vara en och en ). Jag fyller deras matskålar en gång om dagen och de har friskt vatten. De får motion flera gånger om dagen, dels genom att de får springa och gömma sig när vi släpper ut vår hund Enya
Mår våra katter dåligt för att de inte får komma inomhus?