Jeg har en stor og en liten ponni på en slags løsdrift, bare de to sammen. De har en stor stallboks som de kan gå inn og ut av som de vil. Der inne har de gummimatter med et tynt lag kutterspån å ligge på (men de bruker det mest som toalett). Inne får de også vatten i hink (byttes ut med ljummet 3 ganger om dagen om vinteren når det er kaldt). De får fri tilgang til hösilage som sprids ut på mange ulike steder på uteområdet. Deler av uteområdet er gruset og har hardt underlag, som de må gå på for å komme inn. De får bare litegrann kraftfoder med mineraler i en gang om dagen eller annenhver dag, det får de i hver sin hink, men jeg får passe på så den store ikke tar alt fra den lille. De trenes et par ganger i veckan hver, ikke så hardt foreløpig, selvom den store skulle vært trent mer. Bruker ikke täcken eller sko på dem.
Helst bør flokken være litt større, så det blir mer rörelse og lek. Men jeg synes det funker bra, og jeg kommer aldri gå tilbake til vanlig boksoppstalling igjen. Det er kjekt å kunne sitte på jobb og se på striregnet ute og slippe å bekymre seg for hestene, om man kanskje skulle reise hjem og ta dem inn eller noe sånt. De kan jo velge selv!
Håper du forstår min norsk med litt innblanding av svenske ord...