Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Luff skrev:Har bara tips
Köper du byggsats så var beredd på att nätet inte håller för rovdjursangrepp, jag gillar stommen på djuraffärernas köpeburar men anser att dom behöver förstärkas med annat nät och ofta en bättre lucka.
Se också till att ditt marsvin har en riktigt torr yta i sin bur, dom blir lätt nerkylda en blöt sommardag. Alltså inte en bur med bara nätbotten om du inte kan lägga in en låda.
Och vänj den vid utelivet några timmar i taget. Skugga är också viktigt - det kan bli väldigt varmt i en bur även om det finns ett tak, placera gärna buren i skugga mitt på dagen.
oj vad jag hade mycket att säga. Hoppas ditt marsvin o du får en fin sommar.
Det ska helst vara varmt i jorden innan du låter marsvinen vara ute. De bli lätt kalla om magen och förkylda annars. Jag, som bor i västra Gästrikland, låter mina vara inne en månad till och plockar istället in gräs till dem varje dag i successivt ökad mängd så då jag sedan tar ut dem är de helt tillvänjda vid färskt gräs.Lilja_89 skrev:Tack tack!
Jo, jag vill helst bygga en egen men undrar om det blir för dyrt? Jag tänkte ha en liten "innedel" i buren som ska vara ströad med halm eller spån. Jag har redan börjat vänja dem vid "utelivet" nu! Är det för tidigt tror du? Jag tänkte på att gräset är väl så pass energirikt nu. De kanske får ont i magen. Har dem dockinte ute någon längre stund. Max en ½timme
Karamella skrev:Jag har bygt en egen utebur, fler kommer då alla marsvin inte får plats i den jag bygt. Buren är 1*1 meter och ca 60 cm hög. Nät på sidor samt tak.
Kommer att bygga en till i samma stl samt en som är 2*1 m