L

Lisa3

Hej, ska bygga om stallet alt. bygga helt nytt. Har i dagsläget ett vanligt stall i äldre lada (delvis isolerad men bara uppvärmd i sadelkammaren) med fyra boxar. Vi har även fyra uteboxar. Generellt sett tycker jag att det fungerar bättre med uteboxarna (bättre miljö för hästarna än vårt "innestall"). Tyvärr blir det ibland en del kondens i uteboxarna. Förutom det tycker jag att uteboxarna är lättskötta osv. Nu till saken, när vi ska bygga nytt funderar jag på att bara bygga uteboxar och en separat del till sadelkammare. Vad tror ni om det? Vad har ni för erfarenhet av uteboxar?

Sv: Utebox?

Vi har bara uteboxar med separat foder/sadelkammare. Tycker det funkar mycket bra. Och hästarna håller sig friska. Visst så får man ju täcka dom lite mer en en häst som står i "inne stall"

Sv: Utebox?

Men ni har inget problem med kondens i uteboxarna? Våra är väl ventilerade uppe vid taket ändå blir det ganska mycket kondens och speciellt vintertid. Har detta med materialet på taket att göra eller något annat? Någon som vet vad man kan göra för att undvika kondens nu när vi ska bygga nya uteboxar?

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 595
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022