Ute vs. Innekatt?

Sv: Ute vs. Innekatt?

Jag har en innekatt o en utekatt.....innekatten får vara ute i en stor bur några gånger per dag. Utekatten är en riktig utekatt, hon vill nästan aldrig vara inne...lite tråkigt faktiskt :)

Innekatter, naturligtvis! Som kattägare anser jag att det är min skyldighet att skydda dom från fara. Skulle aldrig förlåta mig själv om det hände dom något...

Innekatter.
Min hankatt för att han HATAR att vara ute! Sätter sig under nån buske och SKRIKER tills jag kommer och plockar in honom igen. Detta har han gjort sen han var kattunge. Knäppiskatten min. :smirk:

Min honkatt har jag inne å ena sidan för att jag räddat henne från ett liv som vildkatt i storstan och det står i mitt köpekontrakt att jag lovar och svär att aldrig ha henne som utekatt (köpt på Sthlms Katthem - de har stränga regler) och å andra sidan för att jag inte är säker på att hon skulle komma tillbaka hem igen om jag släppte ut henne... :D
Eventuellt ska hon få bli utekatt när pojkvännen skaffar hus, men det är inte helt avgjort än.

/JES

Min katt har varit utekatt i 6 år men är nu heltidsinnekatt sen jag tog över honom. Han går ut på balkongen och han trivs skitbra faktiskt! :)

Innekatter, jag bor på tredje våningen mitt inne i stan. Skulle inte förlåta mig själv om någon av mina pälsklingar blev mos i stadstrafiken. Bodde jag annorlunda skulle de få gå ut.

Ute pa dagen och inne pa natten. Fast de ar mest inne pa dagen ocksa, eller sa ligger de och sover under hacken tre meter fran huset. Lata :D

Har två utekatter, me dom är inte ute så mycket nnär det börjar bli kallt.
Jag har dom ute för att dom vill va ute, skulle dom inte vilja det skulle dom givetvis få va inne! Eller bodde jag på ett ställe där det fanns stor risk att dom skulle bli påkörd skulle jag inte heller ha dom ute! Men, jag tror det är bra för katter att få komma ut i friska luften och springa och busa litte!

Jag har mina som ute/inne katter, följer dom med in när jag kommer från jobb så får dom vara inne annars så blir dom gärna ute. Speciellt Turbo och Baby gillar att vara ute, dom kan vara borta tre fyra dagar innan dom står här utanför och jamar och är hungriga.
Tequila däremot är mer av en innekatt, hon är ute ett par timmar/dag sen vill hon in igen.

Mvh
Möller

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
463
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Ska snart börja gå ut med min katt i sele har jag tänkt. Vi måste bara träna lite med sele först 😅 Han är ju annars en innekatt...
Svar
17
· Visningar
1 011
Senast: cambodia
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
208
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama