Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Beror helt på hur jag bot, inne i stan så innekatt, fast med regelbunden utevistelse aninegn övervakad eller i sele.
När jag bodde ut epå landet, med bara en grusväg(och alla grannar utom en hade egna katter) så får katten komma in å ut som den vill, Kasterad,vacinerad,idmärlt och försäkrad.
Han går bara på vår tomt, vårt stall och ena grannens tomt (f.d svärfar och den grannan delar på ett par katter)
Mina katter är utekatter. Har en egen liten dörr i garagedörren och kommer och går som de vill. Dock sover de inne varje natt, till pappas förtret. Det är inte så kul att alltid behöva bråka om utrymmeti sängen med sammanlagt 15 kg katt
Min lilla älskling får gå ut när hon vill, men hon är inte särskilt förtjust i det nu när det är kallt. Hon skulle bli riktigt arg ifall jag höll henne inlåst, och även om man aldrig kan vara 100 % säker, håller hon sig alltid i närheten. Hon är en liten mes och man hittar henne nästan alltid under hennes favoritbuske bredvid vår lilla damm
Två inne, en ute.
Den yngsta löper och ska hållas inne tills hon är kastrerad, hennes bästa vän, min näst äldsta katthane är inne för att hålla henne sällskap. Den stora katten är ute, han blir skitjobbig rent ut sagt av att hållas inne här.
Han kan dock vara inne, han var det förut när jag bodde på tredje våningen, dessutom är han inne vid de tillfällen mina katter har kattvakt vilket brukar vara min mamma som bor på femte våningen.
Mina katter gör som dom vill, men föredrar att vara ute. Brukar vilja vara ute om nätterna och ibland inne om dagarna. Annars kommer det mest och kollar läget och käkar lite. Och så lite kel förstås
Mina är innekatter, bor bredvid en skola, stor väg nära och folk gillar inte katter som går runt och använder sandlådan som toalett, gör märken på bilar mm så de får vara inne med utevistelse i koppel på sommaren. Sätter då fast dem i ett "ankare" i marken så har de 5 m att gå runt på och det funkar ganska bra
Har en innekatt, dels för att vi bor i lägenhet och inte får ha katter eller hundar lösa i området men oxå för att hon är döv. Hon verkar iaf trivas inne
Dels för att det är säkrare att ha katten i band då det bor mycket skummisar i närheten och att vi bor 5 m från vägen.
Vad gäller innekatten, så är det bara en liten kattunge som inte kommer få komma ut då det som sagt är för mycket konstiga typer och att vi bor nära vägen.
Mina tjejer är innekatter. Jag har bott i lägenhet och inte velat släppa ut dem pga för mycket folk, barn, bilar och andra katter.
Nu har vi flyttat till hus och ska sakta men säkert vänja dem vid att gå ut...men jag är en mes och vill ha koll på var de är.
Jag skulle dö om de försvann eller blev påkörda..
Därför tror jag att de får vara innekatter, men gå ut och utforska lite då och då, under uppsikt.
Har utekatt (men är mest inne på vintern Vi bor lantligt och katten är en hittekatt (bondkatt). Så det känns mest naturligt hon är väldigt hemkär och håller sig ofta i närheten av huset.
Utekatt. Anledningen är enkel - det går inte att hålla honom inne, han ska ut till varje pris
Hade i koppel när han var liten, men efter kastrering fick han bli "fri" utekatt (speciellt efter att gång efter annan behövt gå runt i grannskapet och leta efter bortsprungen misse - fattar inte hur han gjorde för att lyckas krypa ur selen... ).
Våra katter är inne och ute. Bor på landet, ingen trafik i närheten och grannarna störs inte (de har också katter). De har stall och uthus att gå in i + kattlucka till vår inglasade veranda. De är gärna ute på dagen men sover inne på natten.
Jag har innekatter eftersom jag bor i lägenhet. Tycker inte katter ska gå lösa i tätbebyggt område, både för kattens skull och för människorna som bor där.
Men jag längtar tills jag kan flytta ut på landet igen och låta kissarna gå ute - det är ju ändå deras naturliga miljö och jag tror dom mår bäst där.
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Hästmänniskan Det går bra med provridning. Känns ju som att vi inte kommer kunna åka till en bokad idag pga vädret. Och så fick jag precis mess om att...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.