Ute själv ?

Emuliiaa

Trådstartare
Jag flyttar ner till Skåne kommande veckan, och tar med mig min häst.
Dock måste jag ha bete till honom under de 2 första veckorna, då jag inte får ta honom till skolan förrän den 24e.

Grannen hade ett bete, då får han gå i hage med hennes hästar på dagen, men sen på natten tog hon in dem men hade ingen mer box över.
Skulle ni kunna ha er häst själv på natten, om man ger honom hö att pilla med, och då under 2 veckor bara.

Hästen i fråga är lugn själv och gör ingenting, inte så att han blir stressad eller något.

Sv: Ute själv ?

Ja, om han nu är en sån häst som kan stå ensam borde det ju funka, annars kan väll kanske en av grannens hästar stå ute med din .

Som de över har sagt om hästen klara att gå själv så tror jag inte det skulle vara några problem, försök bara att kolla hur den reagerar om någon skulle rida förbi hagen, vet hästar som är lugna tills någon rider förbi

Minn fullblod har gått själv på nätterna sen slutet av juli, och kommer fortsätta gå själv tills minst 1:a september.

Hans kompis har fått fång, och står på boxvila. Så dagtid står fbl inne (pga insekterna) med ponnyn, på kvällen går fbl ut och går ute i hage själv nattetid.

Inga problem.

Så, är det en lugn och trygg häst som inte går i taket av att gå själv så ser jag inga problem med det.

Om det är en lugn och trygg häst så borde det inte vara några problem tycker jag. Måste alla de andra hästarna stå inne på natten? Någon kanske kan vara ute?

Jag antar att det var knapplån? =) Jag har ju bara två, så kan inte släppa ut någon annan som sällskap.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka! Finns gammalt hö på skullen (vi flyttade hit i maj, vet ej hur gammalt) Det luktar ingenting. Är något dammigt. Funderar...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 563
Senast: SiZo
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
573
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama