Ute på djupt vatten!!

L

liten83

Usch, jag har så ont i magen just nu. :cry::cry:

Jag har just börjat med en liten hästverksamhet och jag anordnade en tävling där man tävlade om blandd annat rabattcheckar (det handlar om nästan 75 procents rabatt) hos min verksamhet, men även andra priser!

Idag när jag ringde till en kvinna och berättade att hon vunnit rabattcheckar blev hon jättesur (jag tror hon hade velat vunnit ett av de andra prisen) och skrek fuck you och la på i örat på mig. Sedan fick jag ett otrevligt sms där kvinnan skrev att hon skulle skriva en insändare till lokaltidningen och kontakta ARN eftersom jag hade gjort en maskerad kampanj där jag ringde runt och erbjöd alla som tävlat ett och samma erbjuddande och att jag var en oseriös företagare och att hon skulle göra allt för att få bort mig!? :confused::cry:

Jag förstår inte?? Jag har 10 rabattcheckar och det är tiofalt så många som varit med och tävlat, några har blivit jätteglada då de funderat på att börja rida men kanske tycker att det varit för dyrt och inte vet om det är något för dem, andra har inte varit intresserade och har antingen fått ge bort rabattchecken eller så drar jag nya, och jag fortsätter ringa runt tills alla rabattcheckar är slut, har jag gjort fel i det, får man inte göra så??

Om hon så bara skriver en insändare i tidningen är det dåligt nog, men vad händer om hon kontaktar ARN?

Usch jag har mått jättedåligt över det här och förstår inte varför
hon är så elak, det går inte att resonera med henne heller utan hon
säger bara att hon inte tänker diskutera detta utan det får ARN sköta.

Sv: Ute på djupt vatten!!

Det är inte mycket du kan göra. Låt ARN pröva ärendet, så får du ett utslag.

Faktiskt hade jag oroat mig mer för tidningsinsändaren än ARN, insändaren gör nog mer ekonomisk skada.

Ett sätt kan ju vara att förekomma henne och själv skriva om eller kontakta tidningen och be dem skriva om otacksamma vinnare och hur svårt det är att vara ny företagare och försöka vara alla till lags.

Om tidningen tar in insändaren så kan du alltid be om att få svara på kritiken.

vilken otacksam person...

om det framgick vid tävlingen att det var fler rabattcheckar att vinna förstår jag inte varför hon är så konstig i reaktionen...

om hon skickar in en ansökan så kan du skriva ett svar, jag tycker också att det vore bra om andra som deltog i tävlingen svarar på detta...

Om ARN gör en undersökning så ser de ju att allt gick rätt till...

Lägg din energi på att utveckla ditt företag så länge och ta itu med detta om det blir något av det hela...

MMBetsybabe

Tråkigt :( en del i att jobba för/med människor är väl just detta, alla nötter man stöter på.

Det är inte så mkt du kan göra -klagar hon till ARN så tror jag inte det händer så mkt faktiskt om alla utom hon förstod informationen (proppen) och är nöjda med upplägg och priserna.
Och du kan ju dessutom bevisa hur många rabattcheckar du delat ut så det hade hon ingenting för heller.

Hur du ska bemöta en insändare i tidningen får du ta när/om den väl kommer beroende på hur den är skriven :)
Risken är stor att ett sånt pucko gör bort sej själv :laugh:

Vilken otroligt tråkig person du råkade ut för :(

Jag förstår att det är väldigt svårt att inte ta illa vid sig, men försök tänk som så att en person som beter sig så dumt som denna genomskådas rätt snabbt av andra vettiga människor så förhoppningsvis så skall detta inte skada din verksamhet, iaf inte bestående.

Jag hoppas att det reder ut sig till det bästa för dig!

Fattar inte varför hon ska kontakta ARN för på deras hemsida kan man läsa

Allmänna reklamationsnämnden (ARN) är en myndighet som opartiskt och utan avgift för parterna prövar konsumenttvister. Anmälan kan göras av en enskild konsument som har en tvist med en näringsidkare om köp av en vara eller tjänst.

Hon har ju varken köpt en vara eller en tjänst av dig utan deltagit, frivilligt, i en tävling.
Kontaktar hon tidningen kommer hon bara att visa hur dum hon ä. Skriver hon osanningar kan du polisanmäla henne för förtal. Visst kommer det att läggas ner men du kan meddela henne att du polisanmält hennes lögn.

Det är bara bra om hon kontaktar ARN, då får hon ju förhoppningsvis reda på att hon är ute i ogjort väder. Brukar ha en avkylande effekt.

Försöka att glömma denna "surpuppa". Du hade nog bara oturen att ringa när hon var arg och irriterad över något helt annat och så tog ut sin ilska på dig istället

Precis som "fluffig" skriver så är detta inget ärende för ARN.

Men vad är det hon anklagar dig för egentligen? Du höll ett lotteri där hon vann ett pris som hon inte var nöjd med, eller?

Men vad är det hon anklagar dig för egentligen? Du höll ett lotteri där hon vann ett pris som hon inte var nöjd med, eller?

Viktigt att rätta till här - det var en tävling och inte ett lotteri. Lotterier faller under lotterilagen, och såna får man inte arrangera hur som helst. Däremot en tävling med någon form av motprestation är lite lättare att få ha.

Lotta

Som någon tidigare har sagt så förstår jag inte heller vad hon skulle kunna anmäla till ARN? Att vinna ett pris som består av en rabattcheck kan knappast ses som en tvist mellan henne och dig. Du har varken sålt en vara eller utfört en tjänst mot betalning.

Förresten, skulle det vara olagligt att göra reklam för sin verksamhet, menar hon?

Nu måste jag nog vara lite korkad, men jag fattar inte vad problemet är från hennes sida. Och jag fattade inte hur din tävling gick till?

Tyvärr kan jag bara säga: Välkommen till verkligheten :eek:
Än är den siste idioten inte född och ibland är det väldigt gott om dom ;)

Men som någon annan sa här, glöm henne och lägg tid på din verksamhet istället. Vi har haft med sånna "galningar" att göra (som tur var inte många) men vid dom tillfällena är jag glad att vi har varit med förr. Fast ibland undrar man ju om det jag eller dom som är idioter ;P

Lycka till med din verksamhet!

Som någon redan skrivit så tycker jag att det minsta du ska göra är att kontakta tidninagrna och be att få lämna en kommentar om denna människa skickar in en insändare, men helst skulle jag i ditt fall själv gjort en insändare utan att skriva något namn på denna märkliga person.

Vad var de andra priserna? Var de helt gratis?
När man tävlar kan man ju liksom inte välja att bara tävla om förstoriset (eller andrapriset för den delen) utan man tävlar i En tävling där det förekommer flera priser...

Viktigt att rätta till här - det var en tävling och inte ett lotteri. Lotterier faller under lotterilagen, och såna får man inte arrangera hur som helst. Däremot en tävling med någon form av motprestation är lite lättare att få ha.

Lotta

Ok, då rättar vi mig :idea:
Gör om, gör rätt

Men vad är det hon anklagar dig för egentligen? Du höll en tävling där hon vann ett pris som hon inte var nöjd med, eller?

du drar nya vinnare? alltså är det ingen tävling?

Förstår LITE hennes poäng. Du borde nog bara skickat ut vinsten, om mottagaren inte vill ha den är det dennes problem om h*n inte vill ha den. Alltså kanske inte ringt runt till nästa och nästa... har nog aldrig hört talas om ett sånt förfarande?

Hade du förannonserat vinsterna?

Jodå! Såna tävlingar finns där de går vidare till nästa! Jag vann biljetter till en konsert via rixfm. Samtalet bröts, och jag tror ju att de snart ringer upp igen, men icke! Ett par minuter senare talar de med "vinnaren" i radion, o det var inte jag... Orkade inte bry mig, för jag var inte seriöst intresserad av den konserten, utan tävlade mest för att det var skoj. Men lite sur blev jag allt...

TS: Jag skulle bry mig jättemycket om jag var du, MEN, försök låta bli!!! Jag tar det mesta väldigt personligt, vill att folk i min omgivning ska vara nöjda, och när någon inte är det kan jag älta i oändlighet vad som gått fel. Men det är en onödig energitjuv! Troligen följer hon inte upp detta när hon väl lugnat sig, om hon skriver i lokaltidningen så får du väl ge din version av saken sedan. Jag skulle dock INTE försöka förekomma henne genom att skriva nåt om otacksamma tävlingsdeltagare, det kanske bara eldar på hennes irritation...

Lägg din energi på verksamheten istället för idioter! :laugh:

Men varför göra en höna av en fjäder? Du har stött på en person som uppenbarligen är mentalt instabil. De personerna kan hota med allt möjligt och säga alla möjliga saker utan att det någon gång kommer att hända någonting alls. Det är naivt att förutsätta att alla människor man pratar med är både friska och tillräkneliga.

Jag rekommenderar dig att gå vidare i livet och koncentrera dig på att din verksamhet växer. Lägg ingen tid eller energi på denna kvinnan, det kommer med största sannolikhet inte leda till någonting i alla fall.

Som liten företagare tar man alltid åt sig personligt men med åren blir man mer och mer luttrad när det kommer till dessa knäppskallar.
Betrakta den här dårfinken som en bitter person som inte har nåt bättre för sig i ditt liv än att göra livet surt för andra.
Och sätter hon in en sur annons så är det ju bara att svara tillbaks med fakta och nämna att det var ganska pinsamt gjort att skrika fuck you i telefonen. Då kommer nog folk förstå att gnällspiken inte har alla indianer i kanoten!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka