Lycanthrope
Trådstartare
Vi har en katt, hon är ungefär 1 1/2 år, alltid varit inne, bortsett från några utebesök i sele. Vi har bott så dumt bland grannar som har mycket lösa (katt-hungriga) hundar tidigare.
Närmsta granne är väl drygt 0,5km bort nu iaf!
Jag har bara sett en främmande katt på vår mark.
Närmsta grannen har 2 katter som håller sig på deras gård.
Vi har en grusväg utanför och en granne längre bort som tyvärr kör som en tok, vi ska, med en annan granne, skylta och ställa någon blomlåda så det förhoppningsvis blir lite lägre fart. Överlag kör en del lite väl fort förbi våra gårdar.
Jag ser gärna att katten får gå ut nu, när vi bor så mycket bättre.
Men det är sambons gullegris och han tror att hon inte kommer komma tillbaka, att hon ska skada sig, gå iväg till deras gård och det blir bråk med deras katter osv.
Jag tycker det är värt risken att någon kan hända, just för att jag tror hon skulle bli så lycklig av att gå ut, det är ju naturligt för dom.
Samtidigt trivs hon väldigt bra inne och har gott om plats och mycket pyssel.
Men det är lite trist att inte kunna ha dörren öppen, fönster öppna nu på sommaren.
så, funderingar?
Närmsta granne är väl drygt 0,5km bort nu iaf!
Jag har bara sett en främmande katt på vår mark.
Närmsta grannen har 2 katter som håller sig på deras gård.
Vi har en grusväg utanför och en granne längre bort som tyvärr kör som en tok, vi ska, med en annan granne, skylta och ställa någon blomlåda så det förhoppningsvis blir lite lägre fart. Överlag kör en del lite väl fort förbi våra gårdar.
Jag ser gärna att katten får gå ut nu, när vi bor så mycket bättre.
Men det är sambons gullegris och han tror att hon inte kommer komma tillbaka, att hon ska skada sig, gå iväg till deras gård och det blir bråk med deras katter osv.
Jag tycker det är värt risken att någon kan hända, just för att jag tror hon skulle bli så lycklig av att gå ut, det är ju naturligt för dom.
Samtidigt trivs hon väldigt bra inne och har gott om plats och mycket pyssel.
Men det är lite trist att inte kunna ha dörren öppen, fönster öppna nu på sommaren.
så, funderingar?