Vita_N_6520
Trådstartare
Nu är all kastrering och vaccinering och allt klart men jag kan ändå inte bestämma om mina innekatter ska få gå ut eller inte...
Jag vill ju att de ska få vara utemissar, såklart , eller iaf försöka då de hittils verkar vara lite mesiga (den ena iaf). Brukar gå i koppel.
Men problemet är då - jag kommer förmodligen få sluta på mitt jobb snart, och om jag då lyckas hitta jobb på ett annat ställe så är det troligt att det kommer bli i en stad (man vet aldrig) = de kommer få bli innekatter igen då.
Så på så sätt känns det schysstast att de är innekatter på heltid. Många utekatter brukar ju bli ledsna av att bli innekatter
Men samtidigt så vill jag ju att de ska få springa fritt ute i sommarvärmen och jaga flugor och så är det skönt att kunna ha fönster/balkongdörr öppen utan att behöva låsa in dem i ett annat rum
Sen problem nr 2 är att det finns ganska mkt kissar på en ganska liten yta här.
Grannen har två katter och utöver det finns nog åtminstonde 4-5 till, och vissa som strövar hit utöver dessa.
Om det blir ytterligare två så blir det ju väldigt mkt?!
Dock vad jag vet har det itne varit så mkt slagsmål, verkar vara snälla katter.
Och problem nr 3 är att jag är så livrädd att dom ska springa bort.
Men det kanske inte är så troligt iofs..?
Hur ska jag göra?
Jag vill ju att de ska få vara utemissar, såklart , eller iaf försöka då de hittils verkar vara lite mesiga (den ena iaf). Brukar gå i koppel.
Men problemet är då - jag kommer förmodligen få sluta på mitt jobb snart, och om jag då lyckas hitta jobb på ett annat ställe så är det troligt att det kommer bli i en stad (man vet aldrig) = de kommer få bli innekatter igen då.
Så på så sätt känns det schysstast att de är innekatter på heltid. Många utekatter brukar ju bli ledsna av att bli innekatter
Men samtidigt så vill jag ju att de ska få springa fritt ute i sommarvärmen och jaga flugor och så är det skönt att kunna ha fönster/balkongdörr öppen utan att behöva låsa in dem i ett annat rum
Sen problem nr 2 är att det finns ganska mkt kissar på en ganska liten yta här.
Grannen har två katter och utöver det finns nog åtminstonde 4-5 till, och vissa som strövar hit utöver dessa.
Om det blir ytterligare två så blir det ju väldigt mkt?!
Dock vad jag vet har det itne varit så mkt slagsmål, verkar vara snälla katter.
Och problem nr 3 är att jag är så livrädd att dom ska springa bort.
Men det kanske inte är så troligt iofs..?
Hur ska jag göra?