Utdragna vargtänder - vila

Miran

Trådstartare
Min häst har precis fått två vargtänder utdragna. Hur länge bör man vänta med att rida - dvs, lägga bett i munnen på henne? Glömde att fråga vet det.

Sv: Utdragna vargtänder - vila

Min foderhäst fick dom ta bort en vargtand på. Jag red honom på hackamore i 1 vecka sen kunde jag ha bett i munnen igen, märkte inget konstigt. Så 1 vecka ungefär tror jag..fast är du osäker kan de ju va bra att kontakta en veterinär och fråga;)

När vi drog ut en vargtand på min ponny förut så blev jag rekommenderad att rida på hackamore i minst en vecka men gärna 10 dagar tror jag det var.

Hej!

När jag gjorde det på min unghäst så fick han vila i två dagar och sedan red jag med hackamoor i två veckor efteråt. Han visade tydligt att han var öm i munnen och det var därför som jag gav honom ett par dagars vila direkt efterår. Ville ju inte att ridningen skulle kopplas ihop med värk i munnen......

Vi kör på dagen efter, med bett i munnen Det enda vår tandläkare avråder ifrån är att undvika uppkäk.
gulan

Vänta med bett minst 2 veckor!

//Tandläkaren

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 049
Senast: fio
·
Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 794
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
479
Senast: Anonym456
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka