Utdömd häst...Snyyyyyft!!!

ancan

Trådstartare
:cry:

Jaha, efter ett års behandlingar,igångsättningar och nya problem så fick vi i tisdags domen att vår älskade 6 åring aldrig blir bra i sitt skadade ben :cry: :cry: :cry:

Så nu blir det ännu en resa till Dalsjöfors... Det känns som jag snart är stamkund där...

Förra hösten var jag där med vårt gamla halvblodssto. Månaden efter fick jag åka dit akut med kompisens gamla russto.

För nån vecka sedan ledde jag in kompisens shettisto till hennes sista vila, och nu ska alltså jag (och samma kompis) upp igen, denna gång med hästen som skulle bli vår nästa stora stjärna på hoppbanorna!!! :cry:

Livet är inte rättvist.

Här är mycket gråt just nu känns inte alls som om jag vill skaffa en ny "påläggskalv"... men jag vet hur det är, livet går vidare och det är klart att jag inte kan leva utan ridningen... så jag lånar väl nån kompis häst(har många goda vänner med småbarn,gravida magar mm) eller så sätter jag väl igång PP igen efter fölningen...

Mne just nu vill jag inte tänka på sånt,utan bara gråta över min älskade valack som bara har några dagar kvar att leva :cry: :cry: :cry:

Sv: Utdömd häst...Snyyyyyft!!!

Näej, stackars dig! Jag kan inte ens föreställa mig hur du känner dig nu. Stackare. :cry: Usch vad ledsamt. Jag hoppas att allt går bra för dig i fortsättningen i alla fall. :crazy:

vet hur det känns .... stor kram från minna

Gråt bara gråt! Livet är skit. Jag har inget o säga igentligen.

*kram*

kan han inte bli bra som promenadhäst ?

ft_lover skrev:
kan han inte bli bra som promenadhäst ?

Nej, dels är han mkt speciell i sitt temperament(Irco Marco-Prince Fair**x 2...) mkt känslig och svårriden,innan man kommer på honom... Hans skada i sig var tillräckligt svår för att vara utdömande, men vi kämpade oss igenom det... och nu hade det blivit en massa tumörer i strålbenet...(han var fri på röntgen i oktober!!). Så tyvärr... han måste få gå vidare... :cry:

Jag gråter och gråter, det hjälper en del... :cry:

Han är iallafll lycklig nu, för han har fått flytta till stohagen de sista dagarna i livet, och där springer han nu som "kungen i djungeln" och tycker livet är helt OK... :smirk:

Tack för er omtanke...

usch vad tråkigt. Hoppas han lever livet de sista dagarna :)

*kram*

Åh Ancan!!!

Ta vara på det sista dagarna, krama honom, älska honom, andas in hans "lukt" så du aldrig glömmer den.

Tänk på fölisarna som är på väg. Kanske nån av dem kan bli en ny påläggskalv....

Så ung och så orättvist :cry:

Fy va hemskt, skickar en kram till dig å pållen iallafall...

Tack till er alla, ni är för "goa"...

Och, ja, jag tar verkligen vara på de sista dagarna, han får göra allt som inte varit tillåtet innan, och jag kommer troligen att bli ruinerad på äpplen och morötter... ;)

Stackare! Jag vet hur hemskt det är, har en utdömd treåring hemma. Känns extra fruktansvärt när de är så unga.... :cry:

Själv fick jag svaret att de inte tar emot behandlade hästar i D-fors, eller såna som inte kan bli livsmedel. Måste ringa lantbrukstjänst när det blir dags. Hoppas ändå på nån sorts mirakel så jag slipper avliva henne *suck*.

Det beror ju på vad dom behandlats med och för vad...
Dom tar visst emot hästar, men du får betala för det, då behandlade hästar ej får gå till livsmedelsindustrin... men tar emot hästar, det gör dom!

Min har bl a fått butta, det är ju livstids karens på det. Jag ringde för att höra om dom kunde hjälpa mig ändå, alltså att jag skulle betala för det, men fick svaret att dom numera inte tar emot annat än hästar som kan gå till livsmedelsproduktion. Vet inte vad din är behandlad med men skriv gärna om det är så att jag fått fel uppgifter.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 698
Senast: Karminnie
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 646
Senast: Philosophia
·
G
Hästvård :cry::confused: Hejsan, är så förvirrad och vet inte hur jag ska göra.. Jag har ett varmblodsto, som jag ägt nu i fem hela år. Hon är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 653
Senast: TessieW
·
H
Hästvård Vet inte om den ligger rätt men då kan väl en snäll moderator flytta... Har idag fått min älskade trotjänare utdömd av vet. Som jag...
Svar
16
· Visningar
1 322
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka